EDITOR'S CHOICE

Bretonul scurt. De la Audrey...

Bretonul reprezinta una dintre cele mai simple variante de a obtine…

EDITOR'S CHOICE

Culorile. Mic glosar de interpretari...

O culoare poate lua forma unui obiect sau numele unui designer,…

EDITOR'S CHOICE

Wrapped Around Your Finger

Inelele sunt cele mai fotografiate bijuterii din telefonul meu. Am observat…

INSPIRATIE

Pulover sau cardigan?

Pulover sau cardigan? Este intrebarea care mi-a venit in minte zilele…

EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

Editor's Choice

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite si primite deopotriva. Cele clasice ma conecteaza instant la momente dragi din copilarie, iar asta le garanteaza un loc special pe viata. Printre cele din amintirile recente, unele au primit inca o dimensiune, chiar si lumini led, si au devenit fragmente in miniatura din lumea inconjuratoare. Doua imagini compuse din sute de piese din carton stau si azi agatate de un perete in apartamentul in care am crescut. Au fost munca in echipa daca punem la socoteala sprijinul moral oferit. Altfel, contributia mea n-a fost una semnificativa - eram prea mica si nerabdatoare, dar mi s-a intiparit in minte perioada in care au fost facute si bucuria starnita de lungile cautari incheiate cu cate o reusita. De curand, am construit un puzzle 3D, primit cadou de ziua mea. O sera cu o atmosfera calda, la care visez, de mult timp, in viata reala si pe care o am, deocamdata, la o dimensiune care sa-i permita sa stea printre cartile din biblioteca. Mi-a luat cateva ore bune sa asez fiecare piesa la locul ei, intr-o ordine urmata cu atentie si rabdare. Pe masura ce dadeam paginile manualului de instructiuni, sera mea capata o forma din ce in ce mai clara. O scara serpuita, un dulapior, o ladita cu flori, o carte, dou...

Inapoi Inainte
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Corina Brailescu, make-up artist in industria filmului

Sunt sanse mari sa o fi intalnit deja pe Corina Brailescu ca make-up artist prin intermediul muncii ei in industria filmului si a televiziunii. „Periferic” – productie pentru care a fost nominalizata la categoria cel mai bun machiaj din cadrul Premiilor Gopo 2012, “Funeralii fericite”, “S-a furat mireasa”, “Barbarossa” si “Blood and chocolate” sunt cateva dintre proiectele cinematografice in care ea a fost implicata. Am cunoscut-o personal, in urma cu un an, la ABA Make-up Academy, unde preda cursurile de efecte speciale si film. Am reintalnit-o de curand cand a acceptat invitatia de a-mi povesti in cadrul unui interviu despre inceputuri, despre bucuriile si provocarile pe care i le-a oferit aceasta profesie, dar si despre actori preferati si filme care au cucerit-o prin machiajul personajelor.

A inceput sa machieje in urma cu 13 ani, in cadrul agentiei de modele coordonate de sora ei, Alina Brailescu. Dupa un an de practica aici, s-a hotarat sa urmeze si cursuri de specialitate, iar, dupa obtinerea diplomei, a facut parte  pentru trei ani din echipa de make-up artisti a Mirelei Vescan. Pe parcursul acestei colaborari, a descoperit si lumea televiziunii si a filmului, simtindu-se atrasa de aceasta fateta a profesiei. „E o lume frumoasa, o lume in care intalnesti foarte multi oameni, foarte multe situatii. E o lume putin haotica, dar placuta.” Vorbind despre munca pentru film, ea adauga: „Acolo creezi. Avand un scenariu, iti formezi in minte stilul personajului respectiv: dupa caracterizare, dupa cum se imbraca, dupa cum se comporta.”  Se intampla uneori ca viziunea make-up artistului si cea a regizorului sa nu coincida in totalitate „si atunci trebuie sa ne punem de acord si sa ducem personajul intr-o directie anume.”

Ca make-up artist de film, trebuie sa fii cu mintea in functiune tot timpul spune ea. „Racordurile sunt esentiale, daca vrei sa fii un make-up artist bun. Trebuie sa fii foarte atent si sa tii racordurile exact.”  Mi-a spus ca: „De exemplu, in prima zi de filmare, personajele trebuie sa fie fardate intr-un anumit fel pentru o anumita secventa. Daca peste doua sau trei saptamani trebuie sa faci din nou aceleasi machiaje, acestea trebuie sa fie perfect la fel pentru a avea continuitate. Altfel, risti ca in montajul final personajul sa apara diferit in aceeasi scena.”

Sa transformi un actor intr-un personaj poate fi o adevarata provocare, iar pe parcursul anilor Corina Brailescu a avut mai multe provocari de acest fel. „Una dintre ele a fost sa o uratesc pe Andreea Marin in filmul <Ho Ho Ho 2>. Ea fiind o femeie frumoasa in mod natural, eu a trebuit sa ii pun sprancene in plus, alunite, mustati[…]”  Machiajul ei trebuia sa reflecte caracterul personajului negativ pe care Andreea Marin il interpreteaza in acest film. Personajele din “Wer” au reprezentat o alta provocare, dar si ocazia de a lucra si de a invata alaturi Ionel Popa, „la ora aceasta cel mai bun om pe efecte speciale din Romania”.

Privind in spate, proiectele cele mai indragite devin cele in care munca in echipa a decurs armonios. „Un proiect de suflet este filmul <S-a furat mireasa>. Mi-a placut mult cum s-a lucrat. A fost foarte frumos ca am lucrat cu o echipa intre membrii careia s-a inchegat o legatura si ca oameni. […] Un alt proiect care imi este drag si cu care continuu sa colaborez este <Las Fierbinti> – tot o comedie. Imi plac oamenii si imi place foarte mult regizorul Dragos Buliga. Este un regizor care iti spune exact ce vrea, dar in acelasi timp te lasa si pe tine sa contribui.”

Profesia i-a oferit ocazia de a intalni o multime de actori tineri si consacrati deopotriva. „Gheorghe Dinica mi-a placut enorm de mult. Imi plac foarte mult Razvan Vasilescu, Maia Morgenstern…” Dincolo de talent, modestia lor au convins-o sa ii aleaga printre preferati.

In urma cu trei ani, talentul ei i-a adus nominalizarea la Premiile Gopo, „un lucru nou si wow” pentru ea. Vestea i-a parut incredibila, chiar daca tine minte ca atunci cand a vazut filmul rezultatul a bucurat-o: „Mi-am zis: Da. Asta este munca mea si intr-adevar a iesit ce trebuia.” Cand vorbeste despre aceasta recunoaste, Corina aminteste ca ea nu ar fi fost posibila fara echipa talentata care a lucrat la realizarea filmului: „A fost foarte bun si operatorul – l-am avut pe Marius Panduru care este unul dintre cei mai buni – si Bogdan Apetri, un regizor tanar care promite multe.”

Am vorbit si despre filmele ei preferate din perspectiva machiajului. “Atlasul Norilor” regizat de Lana Wachowski, Tom Tykwer si Andy Wachowski este pe primul loc. A fascinat-o modul in care cele 12 personaje interpretate de acelasi actor, Tom Hanks, arata complet diferit unul fata altul, datorita machiajului. „Parfum de femeie” regizat de Martin Brest si cu Al Pacino in distributie isi gaseste si el un loc pe podium.

corina_brailescu

Astazi portofoliul Corinei Brailescu reuneste o multime de proiecte, dar amintirea primei reclame realizate in iulie 2004 se pastreaza clara si astazi. Lectiile invatate atunci s-au transformat in informatii utile pe care le transmite mai departe celor care isi doresc sa paseasca in acest domeniu. „Pe mine, ma amuza si acum faptul ca la prima reclama nu stiam ce se intampla in spatele camerelor, cum trebuie sa te imbraci, cum trebuie sa vorbesti. Nu stiam cu cine trebuie sa iau legatura. Sunt lucruri care conteaza foarte mult,” povesteste ea. „Este vorba despre promo-ul unei emisiuni cu Nostradamus pentru National TV. [Prin machiaj], eu trebuia sa imbatranesc si mai mult un barbat care era in varsta: sa ii accentuez ridurile, sa ii albesc barba si parul.” Din cauza ca alegerile vestimentare din acea zi s-au dovedit a nu fi cele mai inspirate, Corina inca mai tine minte cu ce era imbracata. Decorul in care a avut loc filmarea a pus-o in situatia de a se confrunta cu temperaturi mult mai scazute decat era ea pregatita. „Am pornit intr-o pereche de blugi trei sferturi, un tricou si o pereche de saboti cu talpa ortopedica si noi am mers la munte, la cota 2000 – ceea ce a fost destul de neplacut. Erau lucruri pe care nu le-am invatat la cursuri. Din acest motiv, cand predau la ABA MAKE-UP ACADEMY, le spun cursantilor si despre aceste aspecte, astfel incat sa stie cu ce urmeaza sa se confrunte, cu cine trebuie sa ia legatura despre machiaj, cine este persoana de contact cu care trebuie sa ia legatura in cazul in care apar unele probleme.” Am rugat-o sa imi spuna trei sfaturi esentiale pentru un make-up artist care isi doreste sa lucreze in industria filmului: „In primul rand, trebuie sa mearga pe un platou de filmare si sa vada daca ii place sau nu. In al doilea rand, profesionalism si atentie distributiva. In al treilea, sa invete cat poate de mult de la profesionistii din jur.”

Am incheiat interviul cu un exercitiu de imaginatie. Ce i-ar fi placut sa fie pe plan profesional daca nu ar fi fost make-up artist? “Nu pot sa imi inchipui viata fara a face ceva sa infrumusetez femeia. Nu stiu daca ar fi pentru mine un alt job mai potrivit ca acesta,” a raspuns Corina Brailescu.

Foto: ABA MAKE-UP ACADEMY

PUBLISHED ON 24.03.2015

more in Beauty Lines