PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Baloon...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Colectia de parfumuri Neela Vermeire – o scrisoare de dragoste catre India

Colectia de parfumuri Neela Vermeire – o scrisoare de dragoste catre India

Nascuta la Calcutta, Neela Vermeire locuieste astazi la Paris, capitala internationala a parfumurilor. Aici si-a lansat prima colectie de parfumuri de nisa, in colaborare cu celebrul parfumier Bertrand Duchaufour. Colectia este un tribut adus Indiei, prin intermediul caruia artista impartaseste istoria tarii ei natale, amintiri, emotii, arome din copilarie si din vizitele facute rudelor ramase acolo.

“Inca de la inceput, mi-a fost evident conceptul de la care voi porni aceasta gama de parfumuri: o scrisoare de dragoste catre India. Am vrut sa aduc un tribut tarii mele de origine, sa fac o dedicatie culturii mele, tarii, familiei, prietenilor din trecut si din prezent. De ce scrisoare de dragoste? Pentru ca numai asa as fii putut sa-mi exprim niste sentimente atat de puternice si adanc inradacinate. Este in definitiv un tribut adus Indiei, insa folosind cele mai bune competente frantuzesti”, spune Neela Vermeire.

Duchaufour este considerat de catre multi colegi de breasla si nu numai drept unul dintre cele mai bune “nasuri” din industria parfumurilor, colaborand cu nume mari, precum Comme des Garcons si L’Artisan Parfumeur. Cele trei parfumuri reprezinte trei perioade istorice diferite: Trayee, Mohur si Bombay Bling!.

Trayee descrie seninatatea spirituala a Indiei Antice, perioada vedica (ca. 1700-320 iC), in care au fost scrise cele mai vechi scripturi ale hinduismului. Pentru acest parfum, Duchaufour a cercetat filozofia Ayurvedica si ingredientele folosite de adeptii ei in medicina. Parfumul creeaza, astfel, atmosfera din templele hinduse prin arome puternice precum busuiocul, smirna, cedrul de Virginia si ambra. Notele sale dispar si reapar, surprinzand de fiecare data persoana care il poarta.

Mohur este inspirat de Mehrunissa, una dintre imparatesele dinastiei Mughal, pasionata de procesul de creare a parfumurilor. Perioada istorica abordata se desfasoara intre Era Mughal (1526-1858) si cea a ocupatiei Britanice, incheiata in 1947. Senzatia creata de acest parfum este aceea de confort datorita combinatiei puternice de trandafir si lemn de agar (oud). Notele elegante si sofisticate nu lipsesc nici din compozitia acestui parfum: piper, coriandru, seminte de morcov, rasina benzoica sau tuberoza.

Bombay Bling! infatiseaza haosul si dinamismul Indiei moderne. Este un parfum vibrant, floral si fructat. Filmele de la Bollywood, hainele actorilor au devenit sursa de inspiratie a acestei arome din care nu lipsesc notele de chimion, cardamon, tutun, tuberoze sau coacaze negre.

Colectia casei Neela Vermeire a fost prezentata in cadrul editiei 2012 a Targului de Parfumerie de la Milano, unde s-a bucurat de un real succes. Parfumurile sunt disponibile in foarte putine botiques din Europa, printre care si Createur 5 D’Emotions din Romania.

“Cel mai disputat subiect la editia targului de parfumerie de anul acesta a fost nisa care incepe sa capete o tenta prea comerciala si cat de rare sunt acum casele care raman tributare principiilor pe care s-a construit acest segment”, declaraa Alexandra Paven, fondator Createur 5 D’Emotions si Hobirama. “Sintagma ingrediente rare sau extrem de scumpe a devenit un cliseu, pentru ca a fost folosita in mod abuziv si gratuit in Romania, in scopul promovarii, intr-o piata educata superficial. Linia Neela Vermeire este cu adevarat o linie de colectie, care apare o data la 5-6 ani, din dragoste pentru parfumeria de arta. Implica mult curaj si idealism, avand in vedere bugetul foarte mare investit in ingredientele folosite si productia extrem de mica. Este o linie pentru connaisseurs”, adauga ea.

Cele trei parfumuri ale Neelei Vermeire sunt disponibile la pretul de 230 euro.

Sursa: Createur 5 D’Emotions

PUBLISHED ON 11.06.2012

more in Newsroom