HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Centru de reflectie pentru istorii suspendate – de la Venetia la un click distanta

Centru de reflectie pentru istorii suspendate – de la Venetia la un click distanta

'Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare', una dintre expozitiile ce reprezinta Romania la Bienala de la Venetia, poate fi vizitata de acum si virtual. Prin intermediul unei experiente captivante, website-ul reflectioncenterforsuspendedhistories.com isi propune sa ofere celor interesati posibilitatea de a aprofunda temele analizate de artisti si curator.

Vizitatorii pot alege intre trei modalitati virtuale de a vizita expozitia si de a citi lucrarile prezentate:

– The Obsession with Art History
– The Imaginative Parcours of Knowledge 
– Chronology-Invisibility-Afterlife

Expozitia “Centru de reflecţie pentru istorii suspendate. O incercare”, curatoriata de Anca Mihulet, va fi deschisa la Venetia pana pe  24 noiembrie. Desfasurat sub forma unei institutii temporare – un centru-pilot pentru reflectia si analiza relevantei istoriei artei si a vizualitatii, proiectul este gazduit de „Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, aflata in Palazzo Correr (Campo Santa Fosca).

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Gandul captiv in Smoking Room, simulacrul camerei de aur a reginei Maria a Romaniei din instalatia Oliviei Mihaltianu

Lumea iluzorie a emotiilor si experientelor contrafacute, evaluata de Apparatus 22 in Portraying Simulacra


Frica indusa de filmul Fire-Followers al Karolinei Bregula – un comentariu asupra necesitatii de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi

Suspendarea in timp si spatiu a unei posibile miscari, discutata de Adi Matei in animatia Bird in a Room

Interviurile care examineaza modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale filmate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu – Filme Postale

Instalatia sanitara pe care Sebastian Moldovan o prezinta ca pe un element pseudo-arhitectural, ca pe un semn al locuirii

Toate acestea sunt elemente de actionare, de luare in posesie a unui spatiu care trebuie folosit atat pentru operele de arta, cat si pentru vizitatori. Astfel, privitorului i se ofera, de-a lungul intregului parcurs expozitional, un spatiu personal generos, care capata in plus caracteristicile ascunzatorii perfecte.

Descopera experienta virtuala a proiectului aici!

Foto si info via echipa Centrul de reflectie pentru istorii suspendate

PUBLISHED ON 04.10.2013

more in Newsroom