HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Bucharest Fashion Film Festival. 13-15 aprilie.

Bucharest Fashion Film Festival. 13-15 aprilie.

Cea de-a doua editie Bucharest Fashion Film Festival exploreaza zona de interferenta dintre moda, film si publicitate, printr-o serie de proiectii, dezbateri si workshopuri, desfasurate, intre 13 si 15 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Point si Apollo111.

Anul acesta, evenimentul include in programul sau o noua sectiune. Este vorba despre competitia internationala la care vor participa filme de moda din toate colturile lumii. Cele doua premii, Best Fashion Film si Best Local Production, vor fi alese de un juriu format din profesionisti locali si internationali: Alina Gavrila, creative director Gavrila&Asociatii, Maurice Munteanu, fashion editor Elle Romania si om de televiziune, Mihai Bumbu, fotograf de moda si fondator nicecream.fm, Katryn Ferguson, regizor si curator, Andy Lee, regizor si profesor al catedrei de fashion film la University of Arts London, si Branko Popovic, designer si fondator al festivalului FASHIONCLASH Maastricht.

Documentarele editiei alcatuiesc o colectie de portrete dedicate unor personaje cheie in istoria modei. Filmul din deschidere, We Margiela (2017), ilustreaza povestea casei de moda avangardiste si a fondatorului ei enigmatic, Martin Margiela, un maestru al deconstructiilor vestimentare si al proportiilor rasturnate. Margiela este un nume care a influentat si continua sa influenteze designerii de pretutindeni. Raf Simons si Demna Gvasalia sunt doar doua exemple.


Cadru din documentarul Westwood- Punk, Icon, Activist de Lorna Tucker

Prezentat in premiera la Festivalul de Film Sundance, documentarul Westwood: Punk, Icon, Activist (2018) reprezinta o incursiune in viata si cariera lui Vivienne Westwood, un nume emblematic pentru moda britanica si nu numai. Copilaria petrecuta intr-un Derbyshire postbelic, prezentarile subversive pe podiumurile de la Milano si Paris, protestele impotriva patriarhatului, misiunile in Arctica, alaturi de Greenpeace, principiile care stau la baza brandului sau in contextul consumerismului contribuie la conturarea portretului ei.

Antonio Lopez 1970: Sex Fashion & Disco ilustreaza societatea pariziana si newyorkeza intre 1969 si 1973 – o perioada marcata de razboiul din Vietnam si de protestele studentilor – din perspectiva ilustratorului de moda. Considerat astazi un arbitru al elegantei, Antonio Lopez s-a nascut in Puerto Rico si a crescut in Bronx. Traseul lui profesional este dezvaluit prin imagini de arhiva din locuri ca Chelsea Hotel sau Max’s Kansas City si prin povestile apropiatilor sai, printre care fotograful Bill Cunningham, muzele Grace Jones, Pat Cleveland, Jerry Hall sau Jessica Lange sau superstaruri din grupul lui Andy Warhol.

The Color of Pomegranates, filmul cult al regizorului armean Sergei Parajanov, prezinta viata unui poet si muzician din secolul al XVIII-lea, Sayat Nova. Considerat un melanj de poezie, etnografie si cinema, filmul – recent restaurat – a fost votat al 84-lea cel mai bun film din toate timpurile, in topul Sight&Sound din 2012. Lansat in 1969, acesta a ajuns in fata publicului european abia in 1982. In tot acest timp, distributia i-a fost refuzata in mare parte din cauza controverselor pe care le-a starnit si a incarcerarii regizorului de catre autoritatile sovietice.

Prin intermediul proiectiilor si al meselor rotunde, festivalul de anul acesta urmareste si doua teme intens dezbatute in ultima perioada: fenomentul #metoo si sustenabilitatea in moda. Imaginea femeii in spatiul media va fi analizata in unul dintre panelurile de dezbateri, iar tema sustenabilitatii in industria modei, la ora actuala una dintre cele mai poluante industrii, este abordata in Machines (2016), un documentar-eseu cu un limbaj vizual puternic despre efectele dezumanizante ale muncii intr-o fabrica din sudul Indiei.

Mai multe informatii despre program sunt disponibile pe bucharestfashionfilm.ro si pe pagina de Facebook a festivalului. Biletele pot fi achitionate pe Eventbook.

Foto via Bucharest Film Festival ( in imaginea principala apare un cadru din filmul The Color of Pomegranates (1969) de Sergei Parajanov

PUBLISHED ON 04.04.2018

more in Newsroom