RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
COS implineste 10 ani

COS implineste 10 ani

COS marcheaza aniversarea a 10 ani printr-o colectie-capsula de 10 piese de imbracaminte, cu un design conceput pentru a reduce pierderile de material. Tiparele sunt realizate ca niste puzzle-uri, in care prima forma o determina pe urmatoarea, iar fiecare bucata din suprafata unui material are locul ei in vestimentatia finala.

“Echipa de design a avut posibilitatea de a se juca si experimenta in procesul de decupare al tiparelor, reimaginand metodele din spatele designului. Creatorii de tipare si designerii au lucrat in paralel, coreland tehnici care au minimizat pierderile de material. In viitor, vom continua sa ne concentram pe utilizarea eficienta a materialelor si tehnici inovatoare,” declara Karin Gustafsson, Directorul de Creatie COS.

Povestea COS a inceput in 2007, cu un prim magazin pe Regent Street din Londra. De atunci, brandul a crescut constant la nivel global, iar de anul trecut este prezent si pe piata de la noi. Nu poti vorbi despre COS fara sa mentionezi relatia stransa pe care a cladit-o, in tot acest timp, cu lumea artei si a designului. A colaborat atat cu artisti consacrati cat si cu artisti noi, cu designeri, dar si cu institutii.

Pana in prezent COS a lucrat la peste 30 de proiecte in Europa, Asia si SUA. In 2016, de exemplu, a sponsorizat expozitia retrospectiva dedicata lui Agnes Martin, gazduita de muzeul Solomon R. Guggenheim din New York. Ca parte din proiect, picturile, desenele, gravurile si sculpturile artistei de origine americana au fost reinterpretate intr-o colectie de imbracaminte in editie limitata. Iarna trecuta, campania lor de sarbatori a adus impreuna – voiam sa spun la aceeasi masa, dar nu e tocmai mobila potrivita in acest caz –  moda si designul de mobilier. Simpaticul joc al scaunelor muzicale, intotdeauna mai putine cu unul decat cei care il joaca, a inspirat filmul realizat de Lernert & Sander. Protagonistii lui au fost chiar creatorii scaunelor indepartate, rand pe rand, atunci cand muzica se opreste, iar tinutele pe care acestia le-au purtat faceau parte din colectia de petrecere lansata in decembrie.

Revenind la colectia aniversara 10, aceasta este disponibila, din 24 martie 2017, in magazinele selectionate din intreaga lume, printre care si COS Calea Victoriei din Bucuresti, precum si online pe cosstores.com.

Foto si video: COS

PUBLISHED ON 23.03.2017

more in Newsroom