AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Arta contemporana, film si animatie. Din programul toamnei 2019.

Toamna asta avem de unde alege cum sa ne petrecem timpul liber. Am ales, ca sursa de inspiratie, trei dintre evenimentele care se desfasoara in perioada urmatoare.

 *

Bienala Art Encounters 2019. Timisoara. 20 septembrie – 27 octombrie.

Bienala Art Encounters 2019 inseamna peste 60 de artisti, 22 de lucrari noi, concepute in relatie cu orasul Timisoara, peste 30 de spatii expozitionale, dintre care 10 in spatiul public, proiectii de film, discutii cu artistii, o scoala curatoriala de toamna, o platforma de publicatii independente, tururi ghidate si un program complex de mediere. Deschiderea oficiala a Expozitiei are loc vineri, 20 septembrie, la ora 16.00, la Muzeul de Transport Public “Corneliu Miklosi” din Timisoara. Aceasta va putea fi vizitata timp de cinci saptamani, pana pe 27 octombrie 2019.

Despre programul weekendului de deschidere, poti afla mai multe aici.

Curatoriata de Maria Lind si Anca Rujoiu, bienala de anul acesta exploreaza ideea ca arta contemporana este o forma de cunoastere, care, impreuna cu stiinta, politica, literatura si filosofia, contribuie la o mai buna intelegere a complexitatii vietii de azi. Pornind de la numele Bienalei – Art Encounters, o sursa de inspiratie pentru dialog si reflectie, fiecare lucrare expusa este produsul unor intalniri si mizeaza pe stimularea dezbaterilor cu privire la arta si la contactele ei cu societatea.

Anul acesta, bienala are un format extins, diferit de cel al editiilor anterioare. A inceput in ianuarie si va continua pe tot parcursul anului. Lunar, au avut loc intalniri, prezentari, cursuri si ateliere care au pregatit terenul pentru expozitie. La asta au contribuit si cele patru lucrari deja inaugurate in spatiul public. Ele poarta semnatura artistilor Dan Acostioaei, Agnieszka Polska, Monotremu si Joar Nango.

Printre spatiile expozitionale cheie se regasesc: Bastionul Maria Theresia, Muzeul Banatului, Muzeul de Transport Public “Corneliu Miklosi”, Casa Tineretului si sediul Fundatiei Art Encounters. Harta editiei cuprinde si Muzeul Consumatorului Comunist, Facultatea de Arte si Design, Universitatea de Vest, Aula Bibliotecii Central Universitare “Eugen Todoran”, Facultatea de Arhitectura si Urbanism, Galeria Helios. Printre spatiile neconventionale, intalnim magazinul Optilux, Shopping City Mall, Ambasada, City Business Centre, Libraria La Doua Bufnite. De asemenea, Teatrul National “Mihai Eminescu” va gazdui trei proiectii de film.

Spatiul public este o componenta importanta a acestei editii. Arta contemporana va fi astfel expusa in locuri precum: Parcul Botanic, Parcul Sudului, pe strada Marasesti si pe Augustin Pacha sau in Parcul Castelului Huniade. Cateva dintre lucrarile artistei Bella Rune sunt instalate in scoli si vor deveni parte din viata de zi cu zi a elevilor de la Colegiul National Banatean, Scoala gimnaziala numarul 30 (cartierul Soarelui) si Liceul de Tehnologie Alimentara.

Bienala ajunge si in afara orasului Timisoara, la Muzeul Textilelor de la Baita, judetul Hunedoara, si la Muzeul Presei “Sever Bocu” din Jimbolia.

Mai multe detalii despre programul Bienalei, gasesti pe 2019.artencounters.ro sau pe pagina de Facebook.

*

Les Films de Cannes a Bucarest 10. 18 si 27 octombrie 2019.

Castigatoarele marilor premii de la Cannes au, de fiecare data, un loc asigurat in programul Les Films de Cannes a Bucarest. Desfasurata intre 18 si 27 octombrie 2019, cea de-a 10-a editie a festivalului nu face exceptie de la regula.


Cadru din filmul Parasite

Printre filmele ce vor rula pe marile ecrane, se regasesc: Parasite, de Bong Joon-ho, castigatorul Palme d’Or de anul acesta,  Dolor y Gloria, de Pedro Almodovar, premiat pentru Cea mai buna interpretare masculina (Antonio Banderas), Little Joe, de Jessica Hausner, recompensat cu premiul pentru Cea mai buna interpretare feminina (Emily Beecham), It Must be Heaven, de Elia Suleiman, recompensat cu mentiunea speciala a juriului,si Portrait de jeunne fille en feu, de Celine Sciamma, premiat pentru scenariu.

Invitatul de onoare al festivalului Les Films de Cannes a Bucarest din aceasta toamna este cineastul francez Claude Lelouch. Retrospectiva dedicata lui va include trei dintre filmele de lungmetraj care ii poarta semnatura. Nu lipseste Un homme et une femme, filmul care include in palmaresul sau peste 40 de premii internationale, printre care Palme d’Or, Oscarurile pentru cel mai bun film strain si pentru cel mai bun scenariu. Regia, scenariul, muzica si chimia dintre actorii Anouk Aimee si Jean-Louis Trintignant au facut ca acesta sa devina unul dintre cele mai mari hituri cinematografice ale anilor ’60.

Pasiunea lui Lelouch pentru cinematografie a inceput pe cand era copil si se ascundea in salile de cinema, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. In 1957, pe cand era cameraman de stiri, a fost trimis la Moscova sa filmeze clandestin instantanee din viata URSS. Asa a ajuns, din intamplare, la studiourile Mosfilm, unde se turna filmul care i-a starnit pofta pentru regizie: Zboara cocorii al lui Mihail Kalatozov. In 1960, a filmat cu societatea sa de productie, Les Films 13, primul lungmetraj. Le Propre de l’homme a fost insa un esec. In 1966, sase ani mai tarziu, lucrurile aveau sa se schimbe cu Un homme et une femme.

Les Films de Cannes a Bucarest 10 dedica o sectiune aniversara actorului roman Vlad Ivanov. Recunoasterea lui pe scena internationala a avut loc in 2007, cand filmul lui Cristian Mungiu, 4 luni, 3 saptamani si 2 zile, in care Ivanov a jucat un rol principal, a fost distins cu premiul Palme d’Or. Prezenta lui la Cannes a continuat si in anii ce au urmat, iar, in 2016, actorul a reusit chiar performanta de a fi parte din distributia a trei filme aflate in selectia oficiala: Bacalaureat, de Cristian Mungiu, Toni Erdmann, de Maren Ade, si Caini, de Bogdan Mirica. Anul acesta, filmul La Gomera, de Corneliu Porumboiu, l-a readus pe Ivanov la Cannes. Pentru rolul principal din film, actorul a invatat El Silbo, un limbaj non-verbal fluierat, folosit in insula spaniola La Gomera. Intitulata Ivanov 50, sectiunea festivalului va include atat filme care i-au adus actorului recunoasterea internationala, cat si titluri in care acesta interpreteaza roluri in diverse limbi straine.

Poti afla mai multe detalii de pe site-ul filmedefestival.ro si pagina oficiala de Facebook. Toate filmele vor avea subtitrare in limba romana. Titlurile cu subtitrari si in engleza sau franceza vor fi anuntate ulterior. Biletele vor fi disponibile in curand pe Eventbook.ro.

*

Animest 14. Bucuresti. 4-13 octombrie.

Cea de-a 14-a editie a Festivalului International de Film de Animatie Animest se desfasoara intre 4-13 octombrie la Cinemateca Eforie, Cinema Elvire Popesco, Cinema City, Opera Comica pentru Copii, AWE – Adaptive Work Environment, Muzeul de Arta Recenta, Institutul Cervantes, KUBE Musette si Club Control din Bucuresti.

Calatoria fantastica a Maronei deschide festivalul printr-o proiectie-eveniment, programata pe 4 octombrie. Aventura catelusei cu nasul in forma de inima va rula pe marele ecran, in versiunea originala, in limba franceza, pentru prima data in Romania. Acest lucru se va intampla in prezenta regizoarei Anca Damian, a co-producatorului francez Ron Dyens si a echipei filmului.

Lungmetrajul de animatie, al treilea semnat de Anca Damian, a avut premiera internationala la Annecy, in competitia oficiala a celui mai mare Festival de Film de Animatie din lume. Criticii s-au declarat impresionati nu numai de imbinarea inedita de stiluri de animatie, ci si de povestea protagonistei, o catelusa nascuta in urma unei povesti de iubire dintre un dog argentinian si o metisa atragatoare. Ea lasa urme profunde in vietile stapanilor care o primesc, rand pe rand, in familiile lor.

“Anul acesta, in selectia Animest, am pus accentul pe filmele care spun povesti inedite, cu un mesaj puternic, sustinute de o redare vizuala sau de o animatie inteligenta si ambitioasa a acestora, lucru valabil atat in competitia de lungmetraj, cat si in cea de scurtmetraj. Filmele pe care le propunem spectatorilor la aceasta editie aduc diversitatea si spectacolul de care cred ca este nevoie in distributia de film din Romania”, spune Mihai Mitrica, directorul si selectionerul Festivalului International de Film de Animatie.

Printre titlurile care vor concura pentru Trofeul Animest acordat celui mai bun lungmetraj de animatie, se regasesc Away, realizat, de la productie la regie si pana la coloana sonora, de Gints Zilbalodis, un artist lituanian in varsta de 25 de ani, Bunuel in the Labyrinth of the Turtle (regia Salvador Simo), recompensat cu Premiul Juriului la Annecy, Black is Beltza, proiectat in premiera la San Sebastian, si Ville Neuve (regia Felix Dufour-Laperriere), o productie canadiana, de altfel si singurul film non-european de la aceasta sectiune a competitiei. In ceea ce priveste scurtmetrajele, au fost selectate in competitie 92 de titluri din peste 1200 de inscrieri.

Programul complet al editiei este mai amplu de atat. El va fi disponibil in curand pe www.animest.ro.

Sursa info si foto: PR Art Encounters, Les Films de Cannes a Bucarest, Animest

PUBLISHED ON 19.09.2019

more in Newsroom