FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Anastasia Savinova. Spiritul unui oras intr-un colaj de fotografii.
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Anastasia Savinova. Spiritul unui oras intr-un colaj de fotografii.

Anastasia Savinova spune povesti despre orase si nu numai prin intermediul unor colaje de fotografii. Pe harta ei, intitulata Genius Loci si conturata in mai bine de un deceniu, se regaseste si Craiova. Lucrarea realizata de ea anul acesta este prezentata in proiectul Spune-mi povestea ta din cadrul editiei Street Delivery 2021 de la Craiova, ce are loc intre 3 si 5 septembrie.

Cu aceasta ocazie, colajul artistei devine parte din orasul care l-a inspirat, printr-o reproducere in tehnica paste-up pe calcanul de peste 20 de metri patrati al unei cladiri. Va fi singura ei reproducere de acest fel, expusa in spatiul public din Europa.

Simulare digitala cu lucrarea Genius Loci Craiova

Artista de origine rusa, stabilita in Suedia, s-a documentat pentru aceasta lucrare la inceputul verii, cand, timp de sapte zile, a explorat in detaliu Craiova. “Orasul este eclectic si este el insusi deja un colaj. Are zone care pot parea decrepite, insa si atat de multe colturi incantatoare si pline de gratie in centrul vechi, numeroase zone moderne, cu un aspect business, piete colorate si radiante, dar si arii patratoase care pastreaza amprenta aerului comunist. Are numeroase texturi si culori, dar in acelasi timp si mult gri. Se simte aventuros, usor neglijent, plin de viata si intens,” a povestit ea la plecarea din tara.


Un cadru devenit parte din lucrarea Genius Loci Craiova / Foto: Anastasia Savinova

Mi s-a intamplat sa am impresia ca stiu ca-n palma orasele pe care le numesc acasa. Poate ca si tie. Daca nu pe de-a-ntregul, macar acele fragmente care se gasesc pe fundalul vietii de zi cu zi. Nu de putine ori insa (de altfel, mult mai des de cand cu social media), experientele oamenilor din ipostaza de vizitatori ai acestor locuri mi-au aratat ca lucrurile nu stau chiar asa si ca impresia mea e doar atat: o impresie. Prin ochii lor, descopar mereu detalii care, chiar daca erau acolo de mult, le-am ignorat fara intentie. Tot datorita lor, aflu si lucruri cu adevarat noi sau ma bucur sa impartasim aceleasi emotii.

Din acest motiv, nu e de mirare ca am rezonat cu un proiect menit sa surprinda spiritul locului, la care face referire titlul Genius Loci. Mi-a placut sa aflu, pe langa perspectiva Anastasiei Savinova, si perspectiva cuiva care traieste in Craiova asupra demersului artistic. Organizatorii Street Delivery nu au dat niciun fel de indicatie, astfel incat procesul descoperirii si al creatiei sa nu fie influentat de viziunile si experientele lor.

“Pe mine m-a sedus de la inceput ideea de <spirit al locului> si am asteptat cu nerabdare sa vad cum poate acesta arata pentru cineva care locuieste intr-un oras complet diferit. Anastasia s-a plimbat prin cartiere pe care multi craioveni le considera urate, a luat bucatele de cladiri de peste tot si a compus o bijuterie de cladire onirica. Rolul ei in proiect este sa spuna o poveste noua despre un oras pe care noi deja credem ca-l cunoastem, sa gaseasca elemente care trec neobservate ochiului obisnuit cu ele, dar care pot deveni, in timp, suveniruri – atat pentru noi, care traim aici, cat si pentru cei care viziteaza acest oras din alte parti ale tarii,” spune Corina Radu, organizator Street Delivery Craiova. Anul acesta, Street Delivery se desfasoara in 10 orase, in perioade diferite, iar pentru Craiova este deja a patra editie a evenimentului.

Anastasia Savinova a pornit proiectul Genius Loci in urma cu 12 ani si a realizat pana in prezent lucrari cu zeci de locuri din medii urbane, dar si rurale. Craiovei i se alatura orase ca Berlin, Bruxelles, Faro, Paris, Reykjavik, Sankt Petersburg, Stockholm sau Trondheim. “Obiectivul meu este sa conserv si sa articulez autenticitatea unui loc, sa ii pastrez infatisarea intr-un anume moment din timp. Colajele acestea sunt un fel de… <borcane> cu amintiri.”


Berlin


Bruxelles


Faro


Paris


Reykjavik


Sankt Petersburg


Stockholm

Trondheim

Spiritul unui loc se poate sa fie unul, perceptia asupra lui tine insa de fiecare, fara ca asta sa le invalideze pe ale celorlalti. Cu totii avem propriile borcane cu amintiri, chiar daca nu le numim astfel si chiar daca nu stim sa compunem din ele lucrari de arta. Tocmai de-asta proiectul Anastasiei Savinova devine atat de atragator. Oare in borcanele ei se regasesc si fragmente din propriile amintiri despre locurile in care traim sau pe care le-am vizitat?

Sursa foto si info: Street Delivery Craiova

PUBLISHED ON 03.09.2021

more in Mood Board