WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Duo-uri creative
Autor: Ioana Lovin

Ana si Irina Wagner. Despre arte frumoase si povesti

“Wagner Arte Frumoase si Povesti” este un nume ce cuprinde si descrie cu acuratete brandul construit de Ana si Irina Wagner. In atelierul si galeria lor de pe strada Dr. Staicovici nr. 19, din zona Cotroceni, esti inconjurata de povesti suprarealiste, pictate in detaliu pe portelanuri delicate. Le descoperi cu atentie si te intrebi cata munca presupune realizarea pieselor. De curand, am aflat acest raspuns si, odata cu el, povestea celor doua surori, care au pornit aceasta afacere de familie, in urma cu 9 ani.

wagner

Cum s-a conturat conceptul Wagner Arte Frumoase si Povesti?
Irina Wagner: Marca Wagner Arte Frumoase si Povesti a inceput sa se contureze in momentul in care am deschis magazinul din bulevardul Carol, in decembrie 2005. A fost un experiment de branding in domeniul artelor si am construit incet-incet un concept in care arta picturii pe portelan este elementul central. A pornit firesc de la pasiunea Anei Wagner pentru grafica si pictura pe portelan si ne-am pozitionat ca o marca de lux in zona bijuteriilor si a „art de la table”.

Care sunt atuurile faptului ca ati pornit aceasta afacere impreuna?
Irina Wagner: In doi, lucrurile merg mai usor intotdeauna, mai ales ca avem calitati care se completeaza. Ana este artist si creator, eu sunt manager, iar amandoua imprumutam una de la alta competente, astfel incat sa luam cele mai bune decizii pentru acest business. Apoi, este o afacere de familie si, de fapt, nu suntem doi, ci mai multi oameni in spatele atelierului, angajatii nostri devenind aproape parte a acestei familii.

Povestiti-mi fiecare despre una dintre cele mai dragi amintiri legate de Wagner Arte Frumoase si Povesti.
Ana Wagner: Imi amintesc cu mare placere de perioada in care, impreuna cu Irina, am luat decizia de a deschide magazinul nostru, in care sa vindem ce cream eu la vremea aceea. Lunile in care am cautat spatiul pentru magazin si, apoi, perioada in care am amenajat si am decorat magazinul au fost pentru mine niste momente de visare si bucurie. De fapt, momente de vis devenit realitate. Imi proiectasem in minte acele momente inca din adolescenta. Va imaginati ce fervoare simteam cand visul capata forma!
Irina Wagner: Prima petrecere de inaugurare pe bulevardul Carol. Iarna, frig, multi prieteni si apropiati, speranta, faclii, zapada, portelanuri pictate manual si obiecte lucrate de alti artisti, prieteni ce au crezut in noi…

Cand vine vorba despre provocari, care este primul moment care va trece prin minte?
Irina Wagner: Primul targ international Inhorgenta de la Munchen, la care am participat cu bijuteriile alaturi de mastodonti din industrie, cu standuri imense si luxoase. Am depasit momentul facand echipa cu sora mea si avand mare incredere ca obiectele noastre sunt niste piese valoroase, ce pot sta linistite alaturi de alti jucatori din piata internationala.

Cum definiti stilul Wagner Arte Frumoase si Povesti?
Ana Wagner
: E delicat sa vorbim in zilele noastre despre un anume stil in arta contemporana, fie ea decorativa sau plastica. Lucrurile de aceasta natura sunt foarte intrepatrunse si mixate azi. Si totusi, in cazul nostru, putem vorbi despre un suprarealism cu accente de baroc, art nouveau sau art deco. Toate acestea sunt trecute prin filtrul propriu de a vedea lumea si viata.

Pe parcursul anilor, povestile ce poarta semnatura Wagner s-au diversificat, portelanul ramanand o constanta. Cum este portelanul ca mediu de expresie?
Ana Wagner: Pe cat de delicat este portelanul, pe atat de delicat este si decorul ce trebuie aplicat pe el. Portelanul cere multa minutiozitate, finete si rafinamente ale tehnicii de aplicare a culorilor speciale pentru portelan. Unui om care nu are rabdare, care nu a facut cu placere grafica, i-ar fi imposibil sa se desfasoare pe acest suport delicat.

Care este drumul pe care il parcurge o idee pana este dezvoltata intr-o colectie?
Irina Wagner: Este un drum lung care implica, de cele mai multe ori, luni de zile de munca si testari. Intai sunt idei si discutii care rafineaza aceste idei. Urmeaza schitele, primele teste, refacerea schitelor si a ideilor in functie de ceea ce se intampla cu primele prototipuri. Apoi, incepe trainingul oamenilor care vor lucra la o anumita colectie, munca de echipa, corectarea muncii pentru finalizarea primelor exemplare perfecte din respectiva colectie. De cele mai multe ori, luam acasa un obiect dintr-o anumita colectie – fie ea bijuterie sau portelan – pentru a observa cum se comporta cand este folosit, purtat, spalat sau curatat. Cand sunt probleme, se intervine pe prototip.

wagner2_final

Descrieti-va in cateva cuvinte una pe cealalta.
Irina Wagner: Ana este un artist sensibil, echilibrat si solar, cu mult simt practic si idei de business. Este sora mea.:)
Ana Wagner: Irina – comunicativa, un PR excelent, aflata in rolul fratelui mai mare. In momente cheie devine foarte ocrotitoare. Este iubitoare de arta si de frumos – fara asta nu ar face nicio secunda ceea ce face acum. Crescute intr-o familie cu origini germane si maghiare, educatia de tip catolic ne-a impregnat foarte puternic principii de viata sanatoase, dupa care ne ghidam tot timpul. Avand aceste valori puternice amandoua, cred ca semanam in multe privinte si asta ne face sa mergem inainte impreuna si sa depasim, de foarte multe ori, momente delicate. Pe scurt, Irina este sora mea draga care imi este alaturi si la bine si la greu. Si mai pe scurt, este sora ideala!

www.wagnerarte.ro
Facebook Wagner Arte frumoase si povesti

Foto: Andreea Macri

PUBLISHED ON 11.12.2014

more in Conversation Marks