HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

An Eye for Detail

Inelele cu pietre pretioase, prinse pe un suport ca un fagure incrustat cu mici diamante, sunt primele bijuterii semnate de Lito Jewelry care mi-au captat privirea. M-a intrigat cum lumina creeaza cu ele un adevarat joc al iluziilor. Imagini ale fagurelui metalic par inchise in interiorul pietrelor semitransparente si se afiseaza diferit in functie de unghiul din care privesti bijuteria.

Am descoperit brandul fondat de Lito Karakostanoglou, odata cu intrarea lui in portofoliul exclusivist din MADISON absolute beauty din Bucuresti. Aici am vazut si colectia Tu es Partout, al carei element cheie este un ochi pictat manual in diferite culori. In realitate, aceste piese mi-au parut mult mai delicate decat in fotografii. Dar la fel de detaliate. Spontaneitatea naturii, traditiile si simbolurile din mitologia Greciei, tara natala a lui Lito, se regasesc printre sursele de inspiratie ale colectiilor realizate printr-o imbinare dintre stilul traditional si cel modern.

Lito a studiat mai intai marketing management si, abia in timpul masterului urmat in Boston, a realizat ca adevarata ei chemare este, de fapt, designul de bijuterie. Cand s-a intors in Grecia, a inceput sa exploreze aceasta pasiune ca autodidact si a deschis un Open Studio in Atena. Pe atunci, ea era responsabila de toate aspectele proiectului, de la concept si design la marketing si relatii cu clientii. Se intampla in 1999, iar feedback-ul primit a incurajat-o sa mearga mai departe.

Cinci ani mai tarziu, a plecat la Paris pentru a urma cursurile de sculptura la Ecole Nationale des Beaux-Arts de Paris si desen tehnic la Ecole de la Chambre Syndicale de la Bijouterie, Joaillerie et Orfevrerie. In timpul studiilor, a fost stagiar la Jean Paul Gaultier si Kenzo, unde a creat bijuterii pentru colectii atat haute couture cat si pret-a-porter. Tot atunci, a colaborat si cu Zadig et Voltaire pentru o linie de accesorii.

Mai tarziu, afacerea care ii poarta numele avea sa capete o noua fata. Asa numitul Open Studio din Atena s-a transformat in Cabinet des Curiosities. In 2012, Lito Jewelry a fost inclus in cartea “The New Jewellers”, semnata de Olivier Dupon si publicata de Thames & Hudson Ltd. Asa cum sugereaza titlul, aceasta reuneste in paginile ei numele emblematice din domeniul creatiei de bijuterie fina din intreaga lume. “Bijuteria Fina este un domeniu extrem de competitiv si exista o multime de jucatori in aceasta piata. Asadar, este nevoie de mult curaj pentru a intra in aceasta lume si pentru a reusi sa ai continuitate. Doar cei care intentioneaza sa isi depaseasca in mod constant marile realizari, experimentand si aducand inovatie, sunt cei care ies in evidenta,” declara Olivier Dupon.

Astazi, colectiile Lito sunt incluse in portofoliul unor magazine prestigioase din Londra, Paris, Italia, New York, Los Angeles, Chicago, Dubai, Singapore, Tokyo si Bucuresti.

Foto: LITO Jewelry via MADISON

PUBLISHED ON 10.03.2017

more in Fashion Etc