HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Alina Negoita. Jurnal de fotograf la Londra

Alina Negoita. Jurnal de fotograf la Londra

Alina Negoita are 21 de ani si e fotograf in 'formare' la London College of Fashion. Sohodoll e nickname-ul pe care si l-a ales pentru ca asculta mult Sohodolls in perioada in care s-a apucat de fotografie. Alina continua sa isi posteze lucrarile pe un tumblr care s-a transformat, intre timp, intr-o colectie de imagini halucinante. Moda, viata de noapte, Londra, muzica, skate, sex, indie culture. Vrea sa se stabileasca la New York si sa faca fotografie si film. Pana atunci, se duce noptile sa viseze in Canary Wharf, districtul londonez care ii aminteste cel mai mult de locul unde o sa ajunga.

Cum se vede Londra prin ochii unui tanar fotograf? Ce te-a adus acolo si cum e experienta londoneza pana acum? Ce oameni ai cunoscut, prin ce locuri iti faci veacul, ce proiecte ai avut? Ah, si de la ce vine Sohodoll?|
Depinde de vreme. (rade) Imi place foarte mult sa lucrez in locatie si cu lumina naturala, iar vremea nu ajuta intotdeauna. Sunt aici de un an, fac BA-ul in fotografie la London College of Fashion. Ca experienta, m-a facut mult mai independenta, m-a facut sa ma cunosc mai bine, m-a facut sa nu ma limitez. Am cunoscut o gramada de lume – colegi, profi, oameni din domeniu, oameni interesanti. Imi place foarte mult sa merg noaptea in Canary Wharf, imi aduce putin aminte de New York. Imi place mult si Hampstead. Si Shoreditch pentru galeriile sale. Si Angel. Sohodoll e numele pe care l-am folosit cand m-am apucat de fotografie si se pare ca asa a ramas (rade). Ascultam mult Sohodolls in perioada aia.

Te-ai apucat de fotografie foarte de timpuriu. Ai fost autodidact?
N-as spune timpuriu, ba din contra, destul de tarziu fata de altii – la 16 ani a fost una din primele dati cand am apasat pe buton, iar de foarte putin timp consider ca fac fotografie in adevaratul sens al cuvantului, 1-2 ani. Da, autodidact, chiar si acum – sistemul de invatamant in UK e “very self directed”.

Te gandesti cu mult timp inainte la ce vrei sa obtii de la o sedinta foto sau mai degraba actionezi la minut si vezi ce iese din experiment?
50%-50%. Lucrez foarte mult cu moodboards, literatura, imi directionez dinainte ideile ca sa am o imagine clara. Iar cand fotografiez, experimentez intotdeauna.

Iti amintesti cel mai elaborat shooting? Dar cel mai drag proiect?
Cel mai elaborat
a necesitat zeci de emailuri pentru a obtine permisiunea de a fotografia in locul respectiv, asigurare de milioane de lire in caz ca se intampla ceva, foarte multa cercetare, semiotica, marketing, styling, a gasi echipa pe care te poti baza, etc. Iar in ziua shootingului, toate au mers prost: de la modelul care era bolnav pana la metroul care nu mai mergea. Am avut in total aproximativ o ora si jumatate pentru 9 lookuri. A fost haotic, aproximativ 2 minute pe look. Dar rezultatele m-au multumit.

Toate proiectele imi sunt dragi pentru ca fotografiez doar ce iubesc. Imi place in schimb foarte mult ‘Boys as skaters‘, intr-un fel sau altul ma defineste in totalitate.

Ai realizat si un clip, pentru baietii de la YOON. Cum e sa lucrezi pe video diferit de foto? Vrei sa continui in directia asta?
E o extensie fireasca. Ca artist vizual, oricum simti totul in imagini. Da, vreau mult sa fac si video, sper doar sa am suficient timp si talent sa le pot face pe toate la cel mai bun nivel.

Am observat predilectia ta pentru fotografie de moda, dar intr-un stil propriu si experimental, diferit de cel abordat de revistele obisnuite. Care e relatia ta cu moda?
Pentru ca am realizat ca, de fapt, cele mai bune fotografii de fashion nu arata a fashion. Vezi Juergen Teller, Nan Goldin, Paolo Roversi, Guy Bourdin etc. Relatia mea cu moda…hmm. Cunosc foarte bine trendurile, dar nu imi prea pasa de ele. Uita-te la Ruby Aldridge si o sa intelegi cam cum ma imbrac. Dar faza tare la moda este ca nu consta doar in haine. Moda este in tot – muzica, film, istorie… si invers. Nu poti sa vorbesti despre moda fara sa vorbesti si despre societate.

Ce echipament folosesti?
Daca iti spun, o sa raman fara clienti (rade). Foarte basic – Canon 60D, 50mm 1.4 si disposables.

Daca ai avea un buget foarte mare, ce proiect ai face? Care ar fi modelele, tema, cu cine ai vrea sa lucrezi?
As calatori in toata lumea, iar modelele ar fi oamenii acelor locuri.

Intentionezi sa te intorci in Romania sau ai ramane sa lucrezi in UK?
O sa am proiecte in Londra si in alte tari din Europa in continuare, dar vreau sa ma mut in New York dupa facultate si sa fac fotografie si film. New-York-ul e locul care te face sa visezi, dar te si ajuta sa iti indeplinesti visele.

Foto: Alina Negoita via sohodoll.tumblr.com

PUBLISHED ON 16.10.2012

more in Newsroom