AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Alina Cioara: Despre arta, estetica tactila si moda

Alina Cioara: Despre arta, estetica tactila si moda

In incercarea de a combina arta cu estetica tactila si cu viciile din zona modei, Alina Cioara realizeaza unele dintre cele mai inedite posete si accesorii. Pentru creatiile ei, artista foloseste tehnici de pictura si insertii cu simboluri Braille. Arta si workshopurile din Centrul Pompidou din Paris, vizitele de studiu la Londra, Madrid, Toronto si New York, unde a lucrat cu copii nevazatori au ancorat-o pe artista Alina Cioara intre realitatea cotidiana si frumusetile vietii.

Alina s-a nascut la Timisoara. A absolvit prima data Facultatea de Socio-Psihologie, dar a revenit inevitabil la prima ei pasiune: arta. Ca studenta la Arte, a obtinut o bursa de studiu in Franta, lucru ce avea sa-i ofere oportunitatea de a explora noi orizonturi, de a colabora cu alti artisti pentru a crea arta dedicata persoanelor nevazatoare. Pentru ca Alina este un artist complex cu o experienta demna de luat in seama, am stat de vorba cu ea si am aflat mai multe despre universul ei creativ,  despre muze, provocari si bucurii.

Ai studiat psihologia si sociologia pentru ca mai tarziu sa revii la prima ta pasiune, arta. Cum ai ajuns la designul de genti si accesorii?
Parcursul pe care l-am realizat a fost ghidat de preocupari si evenimente care mi-au marcat viata. Arta a fost mereu un laitmotiv. Iar accesoriile, o placere mai mult sau mai putin vinovata. Am inceput sa creez initial pentru mine, iar la incurajarile prietenilor, am facut urmatorul pas.

Piese din colectia City Sky Line

Inserarea de simboluri Braille pe genti a devenit una dintre semnaturile tale ca designer. Care este povestea din spatele acestui concept?
Povestea a inceput in Franta in timpul studiilor masterale. Prima abordare a fost o propunere pentru o tema de netart in care mesajul din e-mail era “Meet me beyond…”, iar in attachment realizasem o imagine care continea macrotext Braille cu textul “Visual Art”. Ideea e simpla. Dincolo de ceea ce privim e, de cele mai multe ori, un mesaj. Posetele sunt un accesoriu, dar putem opta ca acesta sa ne reprezinte intr-un fel. In plus, si ele vorbesc despre noi si, intr-un fel, ne contin.

Arta te-a purtat in diverse colturi ale lumii. Care este locul cel mai drag tie?
Da, am avut sansa sa calatoresc. Mi-au placut intotdeauna calatoriile initiatice, ritualurile, transformarile. Imi place si constanta. Dar, in urmarirea cu determinare a valorilor care ne reprezinta. Am incercat sa accept proiecte care mi-au permis un ragaz pentru a pleca si a ma intoarce. Tot eu, dar mai aproape de forma mea reala. Locul cel mai important e cel in care ma aflu mereu in prezent. In rest, importante sunt mai multe, de care ma leaga emotii. Mi s-a intamplat sa ma simt acasa in mai multe colturi ale lumii. Poate le revedeam doar…Cine stie?!

Genti din colectia Spring In My Heart

Care este cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat ca artist?
Sa alternez suportul clasic sau neconventional al artei, cu crearea de design de accesorii. Uneori, ma intreb cum as fi fost ca scenograf?!

Dar una dintre cele mai mari impliniri?
Imi place Francis Bacon. Am avut sansa sa imi pot fotografia lucrarea reflectata in unul din autoportretele sale din cadrul expozitiei “Le Mouvement des Images” la Centrul Pompidou din Paris, in 2007.

Ce te inspira?
Muza. Si imbraca de fiecare data alte forme.

Cum ai descrie femeia care iti poarta creatiile?
Ma bucur sa constat ca nu o pot descrie. Si asta pentru ca nu se incadreaza intr-un tipar.

Daca ar trebui sa incluzi o singura geanta creata de tine intr-o expozitie pe care ai alege-o si de ce?
Mi-e greu sa fac diferente. Si totusi, as alege una cu interventie de desen sau text.

Care sunt proiectele tale de viitor?
Imi rezerv placerea de a vi le impartasi dupa ce s-au implinit. Cred ca vom mai avea despre ce sa povestim!

Descopera mai multe dintre creatiile Alinei Cioara pe pagina ei de Facebook!

Foto via Alina Cioara

PUBLISHED ON 07.03.2013

more in Newsroom