EDITOR'S CHOICE

Ilustratii desenate de artiste, colorate...

Coloratul reprezinta o activitate des intalnita in rutina celor mici. Este,…

RED CARPET

10 dintre cele mai frumoase...

Am stiut care este tinuta favorita de pe covorul rosu de…

HOT TREND

Ce parere ai despre rochia...

Sunt deja ani buni de cand rasfoiesc fotografii de pe covorul…

TINUTA SAPTAMANII

Sofia Carson, intr-o rochie Giambattista...

Sofia Carson a purtat, pe covorul rosu de la UNICEF Snowflake…

INSPIRATIE

Palaria, o alegere sic si...

Asociez palaria cu sezonul estival. E perioada in care obisnuiesc sa…

RED CARPET

10 tinute sic & elegante....

Am ales 10 tinute dintre sutele pe care le-am vazut in…

INSPIRATIE

Bijuterii statement pentru toamna-iarna 2019

Cateodata e mai usor sa descrii ceva prin ceea ce nu…

Editor's Choice

Bulinele, cele mai vesele imprimeuri

Imi plac bulinele. Desi nu am in garderoba multe haine si accesorii care sa-mi sustina acum declaratia, cred ca ele sunt imprimeurile mele preferate. Daca ma gandesc putin, realizez ca portofelul meu ma sustine si mai stiu sigur inca o rochie care face asta. Am purtat-o de nenumarate ori in vara. Ah, si mai am si niste dresuri si sosete super-simpatice. Bulinele par un imprimeu vesel, ce reuseste sa acorde un aer jucaus unei piese, indiferent de designul ei. Ele imi atrag atentia ca un magnet. Mai mult decat atat, daca vad, intr-o mare de oameni, pe cineva care le-a integrat intr-o tinuta, sunt sanse mari ca acea alegere vestimentara sa-mi ramana in memorie. Nu am intalnit foarte des bulinele in colectiile toamna-iarna 2019, prezentate de designeri la evenimentele Saptamana Modei, altele sunt mai degraba imprimeurile care au dominat podiumul. Asta nu inseamna ca ele au lipsit. Le-am observat la Alberta Ferretti, Victoria Beckham, Shrimps (brandul cunoscut pentru piesele si accesoriile din blana artificiala), Marc Jacobs, Louis Vuitton sau Richard Quinn. Shrimps | Sursa foto: Hepta.ro Victoria Beckham | Sursa foto: Hepta.ro Alberta Ferretti | Sursa foto: Hepta.ro Shrimps | Sursa foto: Hepta.ro Richard Quinn | Sursa foto: Hepta.ro Louis Vuitton | Sursa foto...

Inapoi Inainte
Alexander Calder. Performing Sculpture.
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Alexander Calder. Performing Sculpture.

“De ce trebuie ca arta sa fie statica? […] Urmatorul pas in sculptura este miscarea,” era de parere Alexander Calder (1898 – 1976). Cu acest pas, artistul a contribuit la deschiderea drumului spre un nou univers artistic, pe care il cunoastem astazi drept sculptura cinetica.

Gazduita de Tate Modern, expozitia Alexander Calder: Performing Sculpture mi-a readus in atentie sculpturile lui delicate, puse in miscare de curentii de aer din incaperea in care se afla. Daca ajungi la Londra pana pe 3 aprilie 2016, poti descoperi, la al treilea etaj al muzeului, aproximativ 100 de lucrari ale artistului american.

alexander calder 1 (4)
Alexander Calder in studioul sau din Roxbury, 1941 // Foto: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY © ARS, NY and DACS, London 2014

Calder s-a nascut in Philadelphia, intr-o familie de artisti. Mama lui era pictorita, iar tatal sculptor. A studiat mai intai ingineria si, apoi, si-a indreptat atentia spre cursurile de pictura de la Arts Students League din New York. Dorinta lui permanenta de a explora noi posibilitati de expresie si placerea de a lucra cu materiale diverse l-au condus treptat din mediul bidimensional al picturii in cel al sculpturii.

Portretele lui modelate in sarma sunt considerate predecesoarele mobilelor ce aveau sa-l transforme in unul dintre cei mai influenti artisti din istoria modernismului. Joan Miro (1930), Fernand Leger (1930), Two Acrobats (1929) si Brass Family (1929) se regasesc printre personajele sculptate din sarma incluse in expozitia londoneza. Atunci cand sunt suspendate in aer, schitele lui tridimensionale se rotesc incet, iar umbrele lasate pe suprafetele din jur devin o extensie a lucrarilor.

Curatoriat de Achim Borchardt-Hume, Ann Coxon si Vassilis Oikonomopoulos, proiectul Performing Sculpture urmareste evolutia lui Calder pe parcursul carierei, de la perioada interbelica petrecuta de el la Paris pana la ultimii ani de viata, impartiti intre orasul Roxbury din Connecticut si localitatea franceza Sache.

alexander calder 1 (1)
White Panel 1936 // Calder Foundation, New York, NY, USA // Foto: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY // © ARS, NY and DACS, London 2014

Viziunea lui reprezinta un echilibru dinamic intre pasiunile pentru inginerie, pictura si sculptura. Lucrari ca White Panel (1936) sau Snake and The Cross (1936) ofera picturii abstracte o noua dimensiune, estompand limitele dintre pictura si sculptura. Mobile precum Black Flame (1934) si A Universe (1934), puse in miscare de parti motorizate, contureaza o noua zona de interferenta intre arta si inginerie. Fascinat de acest dans al artei, Calder a cautat modalitati prin care dinamica mobilelor lui sa nu fie una previzibila, motiv pentru care si-a concentrat atentia pe miscarea provocata de interactiunea sculpturilor sale cu spatiul in care se afla. Asa cum sugereaza si titlul expozitiei, arta lui Calder este un performance, in care coregrafia si uneori chiar si sunetul devin parte din acest spectacol multisenzorial.
Daca esti curioasa sa decoperi mai multe despre expozitie, iti recomand sa urmaresti reportajul video realizat de BBC la Tate Modern.

alexander calder 1 (2)
Red and Yellow Vane 1934 // Calder Foundation, New York, NY, USA // Foto: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY // © ARS, NY and DACS, London 2014

Triple Gong, ca. 1948. Brass, sheet metal, wire, and paint, 39 x 75 x 2 3/4 in.
Triple Gong c.1948 // Calder Foundation, New York, NY, USA // Foto: Calder Foundation, New York / Art Resource, NY // © ARS, NY and DACS, London 2015

Antennae with Red and Blue Dots
Antennae with Red and Blue Dots 1953 // Tate // © ARS, NY and DACS, London 2015

Foto si info via Tate Modern Museum tate.org.uk

PUBLISHED ON 19.11.2015

more in Mood Board