ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
10 ani de V for Vintage. O retrospectiva.

10 ani de V for Vintage. O retrospectiva.

Primavara aceasta, echipa V for Vintage sarbatoreste 10 ani de la prima editie a targului dedicat designului contemporan si culturii vintage. Cand am primit vestea, am cautat in minte cele mai vechi amintiri legate de el si mi-am dat seama ca ii urmaresc activitatea de la inceputuri.

Impulsul de a derula timpul inapoi nu m-a surprins. Orice aniversare rotunda devine un prilej bun de a analiza drumul strabatut anterior si de a stabili noi repere pentru ce va urma. Tocmai din acest motiv, am invitat echipa V for Vintage sa caute in cutia lor de amintiri si sa alcatuiasca pentru noi o retrospectiva a celor 10 ani si (aproape) 20 de editii.

In weekend, suntem asteptate la cea de-a 20-a editie V for Vintage, desfasurata la The Landmark, pe strada Vasile Alecsandri 4, in zona Piata Romana. Aceasta aduce la un loc 100 de designeri contemporani, 10 colectionari de vintage autentic si 3 universitati de arte si design.

V for Vintage nu a avut de la bun inceput aceasta anvergura, ci a crescut pe parcurs, impreuna cu comunitatea lui. Afla, in continuare, cum se vede, prin ochii organizatorilor, primul deceniu al targului:

V for Vintage. Atunci & Acum.

V for Vintage a fost primul targ de design romanesc si vintage autentic din Romania, a adus termenul “vintage” publicului larg, a creat un spatiu pentru creativitate si inovatie si, in scurt timp de la aparitie, a ajuns cel mai mare targ de design romanesc si cultura vintage de la noi.


Afisul pentru prima editie V for Vintage

Afisul pentru cea de-a 20-a editie V for Vintage

Fiecare editie a avut o tematica noua, a promovat designeri fresh, interesanti, si colectii dedicate, a fost un loc al creativitatii reale si, de asemenea, un loc in care lumea s-a simtit bine, confortabil. Atmosfera a reprezentat mereu un element esential.

Evenimentul a evoluat de la an la an. A crescut firesc si cantitativ – cu fiecare editie au fost tot mai multi participanti si, desigur, vizitatori, dar si calitativ – ne-am bazat intotdeauna pe o selectie foarte riguroasa a celor care participa, pe concepte stabile si noi de comunicare si amenajare, ceea ce ne-a mentinut in atentia publicului si in gratiile lui.

Designul contemporan. Atunci & Acum.

In 2008, lumea modei parea departe de noi, vintage-ul si designul romanesc le descopereai online. De aici a pornit totul, din dorinta de a crea un pod intre designul romanesc si public, un cadru in care designerii sa-si poata expune creatiile liber. Incurajand astfel de repere, ne-am dorit sa cream o comunitate care sa preia din mind-set-ul si tendintele create de designeri. Preluarea unor repere corecte inseamna un oras vizibil mai frumos, mai sanatos, care face alegeri inspirate, un oras locuit de oameni care apreciaza materialele de calitate, piesele de vestimentatie unice si nu produsele fabricate si vandute pe banda rulanta.

Pentru publicul larg, V for Vintage a ajuns sa reprezinte un weekend de shopping alternativ si relaxare, de doua ori pe an, iar pentru designeri, principalul punct de intalnire al industriei creative.

Noi ne-am maturizat, publicul si, in general, industria modei din Romania s-a maturizat. Acum avem un public cunoscator si elevat, foarte pretentios, care ne ajuta sa ridicam mereu standardele, un juriu cu expertiza, care face selectia designerilor prezenti la targ, si un curator in zona de vintage, care asigura autenticitatea.

Printre designerii care au participat la V for Vintage se numara: Murmur, Ioana Ciolacu, Kristina Dragomir, Laura Hincu, Lana Dumitru, Claudia Castrase, Ana Alexe, Venera Arapu, Andra Andreescu si multi altii.

Am invatat…

  • Ca sunt importante actiunile de sustinere a designerilor, pentru ca nu au suport din partea cadrului legislativ sau a societatii. Si aici ne referim la evenimentele de profil, la #buylocal, la proiecte precum Design FEED (thefeed.ro) si la workshopurile pe care le organizam si care le dezvolta abilitatile de antreprenori. Un sistem cat mai holistic si vizionar creste sansele ca designerii sa creasca.
  • Sa acceptam provocarea de a ne reinventa mereu. Fiecare editie V for Vintage are o alta tematica. Aceasta se regaseste in colectiile capsula ale expozantilor si in conceptul targului: denumire, comunicare, decor, activari speciale, asocieri etc. Totul e facut sa maximizeze experienta vizitatorului, sa il duca intr-un loc in care designul vestimentar, bijuteria contemporana, accesoriile, vintage-ul autentic si designul de obiect reprezinta un mix complet, care sa duca mai mult in zona artistica, dar cu o latura pragmatica.

Cultura vintage. Atunci & Acum.

In 2008, cand am facut pentru prima data V for Vintage, vintage-ul nu era la moda si se confunda usor cu hainele second-hand. Asa ca am inceput un proces de educatie care continua si acum. Am vorbit mult despre ce este vintage autentic (haine, accesorii, bijuterie mai vechi de 20 de ani, pastrate in conditii bune), am scris kilometri de articole despre cum sa cumparam si cum sa avem grija de produsele vintage, am vorbit despre vintage in social media, la targ sau la bere cu prietenii.

Am invatat ca…

  • Perseverenta este cheia succesului, iar educatia este un proces lent, care se face cu perseverenta si rabdare.
  • Ce este vintage acum nu era vintage in 2008. Acum anii ’80- ’90 sunt “noul” vintage.:)

Imagine din cadrul unei editii V for Vintage de la Sala Palatului

Momente cheie din timeline-ul V for Vintage

Am descoperit, cu ocazia targurilor V for Vintage, multe spatii istorice din Bucuresti: Grand Hotel du Boulevard, Casa Universitarilor, Sala Dalles, Sala Palatului. Editia din aceasta primavara este prima desfasurata intr-un spatiu nou din centrul orasului, pe care il deschidem publicului larg: The Landmark, strada Vasile Alecsandri nr 4 (Piata Romana).

Pictorialele V for Vintage pe tematica editiei sunt o traditie V for Vintage. Primul pictorial l-am facut la cea de-a treia editie si, de atunci, am experimentat mult vizual. Am colaborat cu fotografi cunoscuti precum: Oltin Dogaru, Stefan Dani sau George Pruteanu.

Printre persoanele publice pe care le-am avut pe afisul V for Vintage se numara: Alice Peneaca la a 12-a editie, Portobello Market, Ana Morodan la editia a 11-a, Vacanta la Roma, si Ioana Blaj la a 9-a editie, Escapade a Paris.


Alice Peneaca pe afisul celei de-a 12-a editii V for Vintage, Portobello Market
Ana Morodan pe afisul celei de-a 11-a editii V for Vintage, Vacanta la Roma

Ioana Blaj pe afisul editiei a 9-a V for Vintage, Escapade a Paris

Intr-un proces continuu de imbunatatire, V for Vintage si-a schimbat de trei ori identitatea vizuala de-a lungul celor 10 ani.

Colaborarea cu universitatile de arte si design am inceput-o acum 3 ani si suntem mandri de ea. Ne-au cucerit, de la prima editie, seriozitatea cu care studentii au abordat prezenta la targ si creativitatea lor.

V for Vintage. Acum si in viitor.

(…) Meritul nu este doar al nostru, toti colaboratorii si-au lasat o amprenta si au imbogatit V for Vintage cu fiecare editie. Asa ne-am dat seama ca, daca evenimentul este unul colaborativ, putem aduce mai multa valoare nisei si societatii in general.

Ne dorim ca V for Vintage sa fie in continuare platforma care sustine comunicarea intre designul romanesc, vintage si public. Un mijloc prin care sustinem industriile creative, prin care aducem in fata reflectoarelor Universitatile de Design si Arte, fara sa ne uitam originile, istoria si de unde a plecat totul. Pentru asta, avem vintage.

Vforvintage.ro
Facebook.com/vforvintagefair
Instagram.com/v_forvintage

Foto: V for Vintage

PUBLISHED ON 19.04.2018

more in Fashion Etc