EDITOR'S CHOICE

Bretonul scurt. De la Audrey...

Bretonul reprezinta una dintre cele mai simple variante de a obtine…

EDITOR'S CHOICE

Culorile. Mic glosar de interpretari...

O culoare poate lua forma unui obiect sau numele unui designer,…

EDITOR'S CHOICE

Wrapped Around Your Finger

Inelele sunt cele mai fotografiate bijuterii din telefonul meu. Am observat…

INSPIRATIE

Pulover sau cardigan?

Pulover sau cardigan? Este intrebarea care mi-a venit in minte zilele…

EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

Editor's Choice

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite si primite deopotriva. Cele clasice ma conecteaza instant la momente dragi din copilarie, iar asta le garanteaza un loc special pe viata. Printre cele din amintirile recente, unele au primit inca o dimensiune, chiar si lumini led, si au devenit fragmente in miniatura din lumea inconjuratoare. Doua imagini compuse din sute de piese din carton stau si azi agatate de un perete in apartamentul in care am crescut. Au fost munca in echipa daca punem la socoteala sprijinul moral oferit. Altfel, contributia mea n-a fost una semnificativa - eram prea mica si nerabdatoare, dar mi s-a intiparit in minte perioada in care au fost facute si bucuria starnita de lungile cautari incheiate cu cate o reusita. De curand, am construit un puzzle 3D, primit cadou de ziua mea. O sera cu o atmosfera calda, la care visez, de mult timp, in viata reala si pe care o am, deocamdata, la o dimensiune care sa-i permita sa stea printre cartile din biblioteca. Mi-a luat cateva ore bune sa asez fiecare piesa la locul ei, intr-o ordine urmata cu atentie si rabdare. Pe masura ce dadeam paginile manualului de instructiuni, sera mea capata o forma din ce in ce mai clara. O scara serpuita, un dulapior, o ladita cu flori, o carte, dou...

Inapoi Inainte
10 ani de V for Vintage. O retrospectiva.

10 ani de V for Vintage. O retrospectiva.

Primavara aceasta, echipa V for Vintage sarbatoreste 10 ani de la prima editie a targului dedicat designului contemporan si culturii vintage. Cand am primit vestea, am cautat in minte cele mai vechi amintiri legate de el si mi-am dat seama ca ii urmaresc activitatea de la inceputuri.

Impulsul de a derula timpul inapoi nu m-a surprins. Orice aniversare rotunda devine un prilej bun de a analiza drumul strabatut anterior si de a stabili noi repere pentru ce va urma. Tocmai din acest motiv, am invitat echipa V for Vintage sa caute in cutia lor de amintiri si sa alcatuiasca pentru noi o retrospectiva a celor 10 ani si (aproape) 20 de editii.

In weekend, suntem asteptate la cea de-a 20-a editie V for Vintage, desfasurata la The Landmark, pe strada Vasile Alecsandri 4, in zona Piata Romana. Aceasta aduce la un loc 100 de designeri contemporani, 10 colectionari de vintage autentic si 3 universitati de arte si design.

V for Vintage nu a avut de la bun inceput aceasta anvergura, ci a crescut pe parcurs, impreuna cu comunitatea lui. Afla, in continuare, cum se vede, prin ochii organizatorilor, primul deceniu al targului:

V for Vintage. Atunci & Acum.

V for Vintage a fost primul targ de design romanesc si vintage autentic din Romania, a adus termenul “vintage” publicului larg, a creat un spatiu pentru creativitate si inovatie si, in scurt timp de la aparitie, a ajuns cel mai mare targ de design romanesc si cultura vintage de la noi.


Afisul pentru prima editie V for Vintage

Afisul pentru cea de-a 20-a editie V for Vintage

Fiecare editie a avut o tematica noua, a promovat designeri fresh, interesanti, si colectii dedicate, a fost un loc al creativitatii reale si, de asemenea, un loc in care lumea s-a simtit bine, confortabil. Atmosfera a reprezentat mereu un element esential.

Evenimentul a evoluat de la an la an. A crescut firesc si cantitativ – cu fiecare editie au fost tot mai multi participanti si, desigur, vizitatori, dar si calitativ – ne-am bazat intotdeauna pe o selectie foarte riguroasa a celor care participa, pe concepte stabile si noi de comunicare si amenajare, ceea ce ne-a mentinut in atentia publicului si in gratiile lui.

Designul contemporan. Atunci & Acum.

In 2008, lumea modei parea departe de noi, vintage-ul si designul romanesc le descopereai online. De aici a pornit totul, din dorinta de a crea un pod intre designul romanesc si public, un cadru in care designerii sa-si poata expune creatiile liber. Incurajand astfel de repere, ne-am dorit sa cream o comunitate care sa preia din mind-set-ul si tendintele create de designeri. Preluarea unor repere corecte inseamna un oras vizibil mai frumos, mai sanatos, care face alegeri inspirate, un oras locuit de oameni care apreciaza materialele de calitate, piesele de vestimentatie unice si nu produsele fabricate si vandute pe banda rulanta.

Pentru publicul larg, V for Vintage a ajuns sa reprezinte un weekend de shopping alternativ si relaxare, de doua ori pe an, iar pentru designeri, principalul punct de intalnire al industriei creative.

Noi ne-am maturizat, publicul si, in general, industria modei din Romania s-a maturizat. Acum avem un public cunoscator si elevat, foarte pretentios, care ne ajuta sa ridicam mereu standardele, un juriu cu expertiza, care face selectia designerilor prezenti la targ, si un curator in zona de vintage, care asigura autenticitatea.

Printre designerii care au participat la V for Vintage se numara: Murmur, Ioana Ciolacu, Kristina Dragomir, Laura Hincu, Lana Dumitru, Claudia Castrase, Ana Alexe, Venera Arapu, Andra Andreescu si multi altii.

Am invatat…

  • Ca sunt importante actiunile de sustinere a designerilor, pentru ca nu au suport din partea cadrului legislativ sau a societatii. Si aici ne referim la evenimentele de profil, la #buylocal, la proiecte precum Design FEED (thefeed.ro) si la workshopurile pe care le organizam si care le dezvolta abilitatile de antreprenori. Un sistem cat mai holistic si vizionar creste sansele ca designerii sa creasca.
  • Sa acceptam provocarea de a ne reinventa mereu. Fiecare editie V for Vintage are o alta tematica. Aceasta se regaseste in colectiile capsula ale expozantilor si in conceptul targului: denumire, comunicare, decor, activari speciale, asocieri etc. Totul e facut sa maximizeze experienta vizitatorului, sa il duca intr-un loc in care designul vestimentar, bijuteria contemporana, accesoriile, vintage-ul autentic si designul de obiect reprezinta un mix complet, care sa duca mai mult in zona artistica, dar cu o latura pragmatica.

Cultura vintage. Atunci & Acum.

In 2008, cand am facut pentru prima data V for Vintage, vintage-ul nu era la moda si se confunda usor cu hainele second-hand. Asa ca am inceput un proces de educatie care continua si acum. Am vorbit mult despre ce este vintage autentic (haine, accesorii, bijuterie mai vechi de 20 de ani, pastrate in conditii bune), am scris kilometri de articole despre cum sa cumparam si cum sa avem grija de produsele vintage, am vorbit despre vintage in social media, la targ sau la bere cu prietenii.

Am invatat ca…

  • Perseverenta este cheia succesului, iar educatia este un proces lent, care se face cu perseverenta si rabdare.
  • Ce este vintage acum nu era vintage in 2008. Acum anii ’80- ’90 sunt “noul” vintage.:)

Imagine din cadrul unei editii V for Vintage de la Sala Palatului

Momente cheie din timeline-ul V for Vintage

Am descoperit, cu ocazia targurilor V for Vintage, multe spatii istorice din Bucuresti: Grand Hotel du Boulevard, Casa Universitarilor, Sala Dalles, Sala Palatului. Editia din aceasta primavara este prima desfasurata intr-un spatiu nou din centrul orasului, pe care il deschidem publicului larg: The Landmark, strada Vasile Alecsandri nr 4 (Piata Romana).

Pictorialele V for Vintage pe tematica editiei sunt o traditie V for Vintage. Primul pictorial l-am facut la cea de-a treia editie si, de atunci, am experimentat mult vizual. Am colaborat cu fotografi cunoscuti precum: Oltin Dogaru, Stefan Dani sau George Pruteanu.

Printre persoanele publice pe care le-am avut pe afisul V for Vintage se numara: Alice Peneaca la a 12-a editie, Portobello Market, Ana Morodan la editia a 11-a, Vacanta la Roma, si Ioana Blaj la a 9-a editie, Escapade a Paris.


Alice Peneaca pe afisul celei de-a 12-a editii V for Vintage, Portobello Market
Ana Morodan pe afisul celei de-a 11-a editii V for Vintage, Vacanta la Roma

Ioana Blaj pe afisul editiei a 9-a V for Vintage, Escapade a Paris

Intr-un proces continuu de imbunatatire, V for Vintage si-a schimbat de trei ori identitatea vizuala de-a lungul celor 10 ani.

Colaborarea cu universitatile de arte si design am inceput-o acum 3 ani si suntem mandri de ea. Ne-au cucerit, de la prima editie, seriozitatea cu care studentii au abordat prezenta la targ si creativitatea lor.

V for Vintage. Acum si in viitor.

(…) Meritul nu este doar al nostru, toti colaboratorii si-au lasat o amprenta si au imbogatit V for Vintage cu fiecare editie. Asa ne-am dat seama ca, daca evenimentul este unul colaborativ, putem aduce mai multa valoare nisei si societatii in general.

Ne dorim ca V for Vintage sa fie in continuare platforma care sustine comunicarea intre designul romanesc, vintage si public. Un mijloc prin care sustinem industriile creative, prin care aducem in fata reflectoarelor Universitatile de Design si Arte, fara sa ne uitam originile, istoria si de unde a plecat totul. Pentru asta, avem vintage.

Vforvintage.ro
Facebook.com/vforvintagefair
Instagram.com/v_forvintage

Foto: V for Vintage

PUBLISHED ON 19.04.2018

more in Fashion Etc