INSPIRATIE

Perspective diferite asupra sculpturii. Ovidiu...

Muzeul Brukenthal din Sibiu gazduieste, vara aceasta, doua expozitii temporare –…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Andreea Caranda, a life of...

 Andreea Caranda, producatorul executiv de la “Vorbeste Lumea”, aniverseaza azi, impreuna…

CATWALK

De pe catwalk pe covorul...

Saptamana Modei de la Paris, dedicata colectiilor haute couture toamna-iarna 2025,…

WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

Inspiratie

Elsa Peretti, Tiffany & Co. si bijuteriile de colectie

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala, "The Bone Cuff". O bijuterie statement, care imbraca incheietura mainii, ca un semnal din argint masiv pentru delicatetea feminina. Liza Minnelli, Catherine Deneuve sau Margot Robbie iubesc aceasta bratara. Si noi la fel. Aceasta piesa a fost creata pentru Tiffany la inceputul anilor '70 si a marcat inceputul unei revolutii pentru creatia de bijuterii. In primul rand, a fost remarcata pentru designul foarte simplu si de impact: fara dantelarii sau pietre pretioase, pur si simplu, o sculptura in metal. Ea avea sa ignore orice conventie legata de materialul de bijuterii, intrucat argintul era foarte rar folosit la acel moment. "Stilul e intotdeauna ceva simplu," spunea Peretti, in timp ce reusea sa impuna argintul in lumea bijuteriilor de lux. Creatiile Elsei Peretti au intrat in portofoliul Tiffany & Co. datorita presedintelui de la acea vreme, Walter Hoving, care a cunoscut-o datorita lui Halston, prietenul lor comun. Tanara designer de bijuterii a adus pentru prima data argintul in portofoliul Tiffany, desi ei nu il comercializasera niciodata timp de 25 de ani. "Regulile bunului gust nu au nicio legatura cu pretul", spunea atunci Hoving. "Un articol cu un pret mai mic poate fi la fel de a...

Inapoi Inainte
Simon Mattisson. Granland.
We like
Autor: Ioana Lovin

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland, semnat de Simon Mattisson, la intersectia dintre design de mobilier si sculptura. Le-am remarcat recent, in cadrul expozitiei centrale Romanian Design Week 2025, si au ramas printre descoperirile favorite de la aceasta editie.

Am mentionat rolul povestii pentru ca detaliile ei mi-au oferit o perspectiva mai ampla asupra demersului creativ. Granland atrage atentia prin estetica pieselor (eu, una, am zabovit ceva timp in jurul lor), dar lucrurile nu se opresc aici.

Proiectul mai atrage atentia si asupra unuia dintre multiplele efecte negative ale incalzirii globale. Este vorba despre daunele provocate de gandacii de scoarta asupra padurilor de molid din Europa, in urma perioadelor de seceta. In descrierea proiectului se mentioneaza ca, din 2018, au murit in Suedia paduri intregi, reprezentand peste 27 de milioane de metri cubi.

Mobilierul lui Simon Mattisson este printat 3D dintr-un material compozit care contine lemn deteriorat de daunatori. Acesta este, totodata, biodegradabil si 100% circular. Daca nu as fi stiut adevarata poveste, as fi asemanat aspectul fluid al pieselor cu urmele trasate cu pixul pe hartie, atunci cand desenam contururi abstracte. Doar ca, in realitate, designul lor e inspirat de urmele lasate de insecte sub scoarta arborilor.

Gasesti mai multe detalii despre activitatea designerului stabilit in Stockholm pe site-ul simonmattisson.com.

Fotografii: arhiva personala

PUBLISHED ON 03.06.2025

more in Mood Board