WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Leanne Marshall inca face valuri in moda.
Portret de designer
Autor: Ioana Lovin

Leanne Marshall inca face valuri in moda.

In urma cu 10 ani, una dintre placerile mele nevinovate era sa urmaresc emisiunea Project Runway. Asa am cunoscut-o pe Leanne Marshall, pe atunci un designer la inceput de cariera. Talentul, claritatea viziunii ei estetice si seriozitatea cu care a tratat fiecare provocare a competitiei au facut ca ea sa ajunga pana in finala celui de-al cincilea sezon al proiectului si sa o si castige. Dintre toate colectiile din finale, a ei mi-a ramas cel mai bine in memorie. Inca imi amintesc reactia pozitiva a lui Tim Gunn, mentorul concurentilor, atunci cand a vazut cum a transpus Leanne Marshall conceptul valurilor in piese coerente, cu detalii elaborate, in nuante de turcoaz, ivoar si nisipiu. Le poti vedea aici.

Nu i-am mai urmarit activitatea pana de curand, cand am reintalnit-o prin intermediul unui video al publicatiei Racked, care a facut valuri in social media. Elementul #WOW care a contribuit la succesul in online al mini-interviului este rochia de seara, realizata exclusiv din resturi de materiale. Aceasta face parte din colectia lui Leanne Marshall pentru toamna-iarna 2016 – 2017.


Rochia realizata exclusiv din resturi de materiale, parte din colectia toamna-iarna 2016-2017

In interviu, designerul vorbeste despre risipa de materiale pe care o presupune realizarea pieselor vestimentare, in special a rochiilor de mireasa, si despre eforturile echipei ei de a gasi solutii pentru a minimiza deseurile si a contribui la o moda mai sustenabila. Regandirea procesului de design in sine, astfel incat drumul de la tipar la piesa finala sa implice pierderi cat mai mici de materiale, este una dintre ele. Ei i se alatura si gasirea de modalitati prin care o parte cat mai mare din resturi sa poata fi refolosita ulterior in construirea altor articole vestimentare, asa cum s-a intamplat si in cazul rochiei care a devenit virala pe internet.

Pentru textilele ce nu pot fi reutilizate in atelierul ei, Leanne Marshall colaboreaza cu Fabscrap, o organizatie care se ocupa de reciclarea acestora. De altfel, New York-ul, orasul unde Marshall are micul ei atelier, impune prin lege ca toate companiile care produc deseuri textile in proportie de 10% sau peste 10% din totalul deseurilor lor sa le trateze intr-o maniera eco-friendly, astfel incat acestea sa nu ajunga la groapa de gunoi.


Leanne Marshall, la finalul prezentarii de la New York a colectiei pentru primavara-vara 2018

Mi-a placut reintalnirea cu Leanne Marshall si mi-am dorit sa aflu mai multe despre evolutia ei din ultimii ani pe scena modei. Asa am aflat de pe site-ul ei oficial ca, desi locuieste astazi in New York, Leanne Marshall s-a nascut in Yuba City, California. Ea pare sa fie unul dintre acei oameni al caror raspuns la intrebarea “ce vrei sa te faci cand vei fi mare?” nu s-a modificat de-a lungul timpului si, totodata, unul dintre acei oameni care au reusit sa-si transforme dorinta in realitate. De mica, a desenat schite, iar, la varsta de 12 ani, si-a gandit si realizat singura costumele pe care le-a purtat la diferite spectacole de dans.


Look din colectia Leanne Marshall primavara-vara 2018, prezentata la New York

A urmat cursurile de la The Fashion Institute of Design and Merchandising din San Francisco, dupa ce a obtinut o bursa de studii pentru un an, iar, in 2018, cand a devenit parte din Project Runway, ea lucra deja pentru propriul brand, numit pe atunci Leanimal. Sunt detalii pe care cel mai probabil le-am aflat si in urma cu zece ani in timpul emisiunii, dar le-am uitat pe parcurs.

Castigarea competitiei i-a oferit lui Leanne Marshall ocazia de a-si prezenta, pentru prima oara, creatiile pe podiumul de la Saptamana Modei de la New York, lucru care continua sa se intample cu regularitate. Ea a devenit cunoscuta in industrie pentru creatiile ei eterice, construite din materiale usoare, care amplifica miscarile corpului – conceptul de miscare reprezinta pentru ea o sursa inepuizabila de inspiratie. Celebritatile ii poarta astazi rochiile pe covorul rosu, iar publicatiile de specialitate ii includ piesele in paginile lor.

Din 2011, designerul a adaugat business-ului ei o noua componenta si a alaturat colectiilor ready-to-wear colectiile Bridal, dezvoltate in armonie cu viziunea ei estetica. Prezenta lor in peste 50 de magazine fizice si online din lume este o dovada a aprecierilor de care se bucura acestea.


Andie Macdowell, intr-o rochie Leanne Marshall pe covorul rosu

Laverne Cox, intr-o rochie Leanne Marshall pe covorul rosu
Lauren Alaina, intr-o rochie Leanne Marshall pe covorul rosu

Carrie Underwood, intr-o rochie Leanne Marshall pe scena CMA Awards 2015

Lucrurile par sa fi mers bine pentru Leanne Marshall in ultimul deceniu, nu-i asa?

Foto: Hepta.ro / In fotografia principala este Leanne Marshall, alaturi de modelele care au prezentat la New York colectia ei pentru toamna-iarna 2016-2017

PUBLISHED ON 18.01.2018

more in Fashion Etc