WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
“Demonstratia feminista de pe Bulevardul Chanel”
Catwalk
Autor: Ioana Lovin

“Demonstratia feminista de pe Bulevardul Chanel”

Pentru colectia Chanel primavara-vara 2015, Karl Lagerfeld a transformat podiumul intr-un bulevard parizian, iar prezentarea – intr-o demonstratie de moda cu mesaje feministe. Definita de o paleta de culori mai vibranta decat de obicei si de un mix bogat de stiluri, colectia reflecta personalitatile diferite ale femeilor Chanel.

Jacheta, una dintre piesele emblematice ale casei de moda, isi imbogateste povestea cu noi interpretari. O parte dintre piese au nasturii pe partea dreapta, detaliu ce defineste vestimentatia masculina. Inspiratia din garderoba barbatilor continua pe parcursul colectiei, insa elementele sunt regandite astfel incat sa capete un look feminin. Un exemplu in acest sens este incaltamintea, o imbinare intre sandalele cu barete pe glezna si pantoful barbatesc.

Imprimeurile cu flori pictate in acuarela se numara printre elemente cheie ale colectiei. Acestea se regasesc pe blazere, pe hainele lungi, dar si pe captuseala lor, pe camasi si pe fustele scurte, cu croiala fluida, dar si pe cizmele cu talpa plata. Pantalonii largi, geanta “Coco girl” – ce poate fi purtata pe talie – sau pe umar si incaltamintea aurie reprezinta cateva dintre piesele ce au contribuit la conturarea atmosferei dinamice si confortabile a colectiei. Desi diferite, femeile Chanel impartasesc cateva atribute comune. Sunt moderne, independente si traiesc o viata activa.

Foto: Hepta.ro
Video: Chanel via Youtube.com

PUBLISHED ON 03.10.2014

more in Fashion Etc