Colegi si iubiti. Avantaje si dezavantaje
Daca ar fi sa ne amintim ce 'crush'-uri am avut in trecut, probabil am remarca faptul ca, in cele mai multe cazuri, a fost vorba fie despre un fost vecin, fie de un fost coleg de scoala. In limbajul psihologiei sociale, proximitatea este un factor cheie al stabilirii relatiilor interumane si al interpretarii lor. Familiaritatea care deriva din orice context social repetabil duce adesea la o apropiere care depaseste rolul contextului respectiv. Acest lucru este valabil si pentru mediul de lucru. Prieteniile, geloziile, dar si indragostirile devin firesti in acest context, dar pot reprezenta, la randul lor, o influenta dificil de gestionat asupra activitatii profesionale. Care ar fi avantajele si dezavantajele unei relatii de cuplu cu un coleg de serviciu? Haideti sa vedem cateva dintre ele!
Stii mai multe despre el, asta daca ai apucat sa-l cunosti si sa-i observi comportamentul inainte de prima intalnire. Teoretic, stii deja cum reactioneaza in diverse situatii si esti mai pregatita decat cu un tip pe care il descoperi exclusiv in cadrul unei relatii de cuplu. Pe de alta parte, faptul ca petreci mai mult timp studiindu-i obiceiurile te poate deconcerta de la activitatile curente de serviciu.
Puteti petrece mai mult timp impreuna. Daca ai unul dintre acele joburi care incepe dimineata, dar uita sa se termine, faptul ca iti poti petrece pauza de masa sau de tigara cu iubitul tau va poate ajuta sa va mentineti relatia, chiar si in cele mai ocupate perioade. Totusi, o oarecare detasare de mediul profesional si dezvoltarea relatiei in afara sa sunt incurajate pentru atingerea unui grad mai ridicat de intimitate.
Desi acest lucru nu e implicit, exista sanse mari ca atat iubitul tau sa iti inteleaga mai bine activitatea profesionala, cat si tu pe a lui, si sa va puteti sprijini unul pe altul, ascultandu-va si sfatuindu-va. Adesea oamenii care lucreaza in acelasi domeniu dezvolta pasiuni comune sau un anumit set de valori, care, in mod evident, duc la o mai buna intelegere in relatia de cuplu.
Zvonuri, intrigi, barfe pot aparea in cazul in care discutati prea mult problemele intime la serviciu, mai ales in prezenta sau in confidenta altor colegi. O idee ar fi sa stabiliti inca de la inceputul relatiei in ce fel se va manifesta aceasta in cadrul profesional si in ce fel doriti sa o feriti de curiozitatea si implicarea altor colegi.
Unul dintre dezavantajele majore ale unei asemenea relatii este reprezentat de consecintele unei eventuale despartiri. Tensiunile, conflictele care pot aparea la locul de munca, neputinta de a lua cu adevarat distanta unul de celalalt sunt adesea motive pentru care anumite persoane refuza posibilitatea unei relatii de cuplu cu un coleg de serviciu. Dar gestionarea unor asemenea situatii depinde adesea de comunicarea si increderea pe care sunteti dispusi sa le oferiti, astfel incat sa nu devina piedici efective, ci mai mult subiecte de reflectare si atentie.
Articol realizat de Laura Constantinescu, psiholog
Foto: Hepta.ro