HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Studii despre iubire, in regia lui Chris Simion

Studii despre iubire, in regia lui Chris Simion

Spectacolul „Noi. Noua. Ne. Ni. Studii despre iubire” in regia lui Chris Simion, are premiera pe 14 februarie, ora 19:00, la Teatrul de pe Lipscani din Bucuresti. Cu o distributie tanara si dinamica, formata din actrita Carla-Maria Teaha si dansatorii Irina Strungareanu si Denis Bolborea, spectacolul isi propune sa aduca in contemporaneitate ideile filozofului Ortega y Gasset despre sentimentul universal al iubirii.

„Daca nu ar fi spectacolul meu, as spune ca e genial. Fiind spectacolul meu, spun doar ca e beton. Am avut norocul sa lucrez cu trei oameni extraordinari, care mi-au dat cec in alb si au avut incredere deplina in tacanelile mele. Coregrafa Irina Strungareanu, dansatorul Denis Bolborea si actrita Carla-Maria Teaha. Bonus: Tiger Lillies din a caror muzica mi-am facut coloana sonora. Spectacolul n-are o distributie care sa te agate prin notorietate, dar te convinge prin performanta. Timp de 1 ora si 15 minute… o tema cliseu, iubirea, devine un studiu plin de (auto)ironie. Nu m-am inspirat din situatii dramatice si telenovelistice, ci din cele pline de umor. Nu are pauza, este one shot. Nu e clasic, ci un puzzle de teatru – dans – video – sunet. Mi-am dorit de foarte mult timp sa semnez un astfel de spectacol. Iata-l”, povesteste Chris Simion.

Ortega y Gasset considera iubirea un impuls catre perfectiune, o miscare a sufletului care iese din sine si se indreapta catre ceva care il poate inalta. Realitatea insa este departe de a fi o poveste cu printi si printese, iar replica pe care o da Chris Simion plaseaza iubirea intr-un context modern, realist in care: „Ne-ar fi mult mai simplu daca n-am mai cauta in celalalt perfectiunea”. Spectacolul lui Chris Simion vorbeste cu ironie si umor despre speranta si iluzie, despre asteptari si impliniri, punand accentul pe iubirea de cuplu, in care va fi usor sa ne regasim. In definitiv, fiecare dintre noi a avut la inceput un balcon ca in Romeo si Julieta, pe care apoi au intins rufe.

„Noi. Noua. Ne. Ni. Studii despre iubire” este primul spectacol marca Chris Simion Theatre and More prin care regizoarea isi propune sa realizeze cel putin o data pe an un spectacol exclusiv cu tineri pe care doreste sa-i promoveze. De aceasta data este vorba despre:

Carla-Maria Teaha a absolvit Jurnalismul si apoi sectia de Arta Actorului, la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L.Caragiale” din Bucuresti. O puteti vedea in „7 Blesteme… cerute, facute, legate” si „Maitreyi”, dar s-a facut remarcata si in domeniul cinematografiei, prin rolul din „Catafalce” (care face parte din omnibusul „Love Bus: cinci povesti de dragoste din Bucuresti”) selectat in 2014 la Festivalul de Film de la Cannes, sectiunea Short Film Corner. Carla imbina activitatea artistica si cea de management cultural: si-a infiintat propria companie de comunicare culturala si este director executiv al Festivalului de Teatru Independent Undercloud.

Irina Strungareanu a absolvit sectia de coregrafie, la Universitatea de Stiinta si Arta „Gheorghe Cristea” (2010), si Facultatea de Marketing in cadrul Academiei de Studii Economice (2010). Timp de noua ani, a facut balet cu profesorul Nicolae Ionescu, urmand ca, timp de mai multi ani, sa cocheteze intens cu street dance-ul. Printre proiectele cele mai dragi se numara scurtmetrajul „Collective Identity” (coregraf Sandra Mavhima), spectacolul „Mazed”, primul realizat de Irina in calitate de coregraf (2012) si, nu in ultimul rand, musicalul „Romeo si Julieta”, la Teatrul National de Opereta „Ion Dacian”. De-a lungul timpului, a participat la numeroase workshopuri de dans, atat in tara, cat si afara. In prezent, danseaza in spectacolul „7 blesteme… cerute, facute şi legate” (regizor Chris Simion), a realizat miscarea scenica pentru spectacolele „Hotii de frumusete” si „Prestez servicii artistice” (regizor Chris Simion), colaboreaza ca dansator pentru emisiunile X Factor, Romania danseaza si iComedy.

Denis Bolborea a absolvit sectia de Coregrafie a U.N.A.T.C „I. L. Caragiale”, in 2013. A fost interpret in spectacolele „The Nothing Box” (semnat de Silvia Calin) si „Romeo si Julieta” (coregrafia Eva Duda). Este pasionat de hip-hop, a participat la multe workshopuri, printre care Jay select workshop – Locking, old school hip hop, jazz-hip hop si Battery Dance Company Contemporary. A obtinut locul I (Hip Hop) la International Championship of Modern Dance IDF Belaria Rimini; Locul I (Hip Hop) si locul II (Popping) la International Championship of Modern Dance IDF, Croatia.

Costul unui bilet la spectacol este 35 de lei si se poate achizitiona de pe www.bilete.ro sau de la casa de bilete a Teatrului de pe Lipscani (str. Lipscani, nr. 53).

Foto si info: PR

PUBLISHED ON 10.02.2015

more in Newsroom