Petocuri.ro foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe...

WE LIKE

Milo by Lightovo. O veioza...

Cand aud numele Milo, ma gandesc instant la simpaticul caine din…

WE LIKE

Celeste Mogador. Bijuterii brodate.

Celeste Mogador a fost numele de scena al unei dansatoare si…

INTERVIU

W by Veronica Zaharia &...

Vicki Nicola de la Vickipedia.ro¬† si Veronica Zaharia, designerul Parlor, au…

INSPIRATIE

Christian Dior. Couturier du Reve.

Prima colectie a lui Christian Dior a constituit in 1947 un…

WE LIKE

Scents of Magic Cities

Cand am descoperit-o eu – sa fi trecut vreo 13-14 ani…

INSPIRATIE

Ioana Ciolacu. Toamna-Iarna 2017/18.

Ioana Ciolacu prezinta colectia pentru toamna-iarna 2017/18 intr-o serie de fotografii…

HOT TREND

Incaltaminte. 3 staruri ale sezonului...

In urma cu vreo 15 ani, mi-am cumparat niste cizme negre…

We like

Inimi brodate

Multe dintre tricourile mele din sifonier sunt albe. Cateva simple, restul cu mici detalii care au avut un mare impact asupra mea: o ilustratie, un text haios sau chiar niste paiete stralucitoare, despre care n-as fi spus ca m-ar convinge vreodata. Imi place cum bumbacul imaculat devine terenul de joaca al celor mai nastrusnice idei. O descoperire recenta in aceasta directie este Keur Paris, un brand parizian, fondat de Eva Bromberg in 2014, pe cand avea 19 ani. Totul a inceput cand relatia ei de dragoste a implinit 3 ani. Pentru a celebra aceasta aniversare, Eva a brodat pe un tricou inima iubitului ei. Intr-un interviu pentru o emisiune Paris Premiere, La Mode La Mode la Mode, ea a povestit ca, atunci cand au vazut rezultatul, prietenii si-au dorit si ei un astfel de articol vestimentar. Lor li s-au alaturat, apoi, prietenii prietenilor si asa ideea cadoului a conturat o afacere, iar inima a devenit simbolul acesteia. Eva a invatat sa brodeze de la bunica ei, cea care o ajuta si astazi la Keur Paris. Intr-o forma sau alta, inima este integrata pe fiecare tricou. Am intalnit-o pe cutia de noodles (unul dintre modelele mele preferate) sau pe ambalajul de la cartofii prajiti din colectia Amour Food, inspirata de mancarea de tip fast-food. Am vazut-o in diverse interp...

Inapoi Inainte

Cand lucrurile nu sunt ceea ce par

Chippensteel este proiectul prin care am aflat de studio-ul Zieta Prozessdesign. O fotografie cu scaunul in varianta argintie mi-a aparut pe ecranul telefonului in timp ce scrollam prin newsfeed-ul de pe Instagram – un obicei care s-a strecurat in rutina diminetilor.

De la 2D la 3D

Designul lui mi-a amintit de colacii de inot, atunci cand sunt umflati doar pe jumatate, iar asta m-a intrigat. Insa, ceea ce am perceput eu a fi un material din plastic maleabil este de fapt un otel, cat se poate de rigid si de stabil.

Conform Zieta.pl, piesa de mobilier este modelata astfel printr-o tehnologie dezvoltata chiar de Oskar Zieta, fondatorul studio-ului. Pentru curiosi, ea se numeste FiDU (Freie Innen Druck Umformung) si consta in injectarea de aer comprimat intre doua foi subtiri de otel ale caror margini sunt lipite impreuna. Asta ii permite designerului sa exploreze forme complexe, cu minimul de material dur si, implicit, fara greutatea la care te-ai putea astepta atunci cand manevrezi o piesa voluminoasa din otel. Pana la urma, aerul este unul dintre cele mai usoare materiale cu care poti lucra.

Scaunul cu spatar Chippensteel nu este singura piesa de mobilier realizata de Zieta. Lui i se alatura si cateva modele de scaune de bucatarie sau de bar, oglinzi, cuiere si scari decorative, care exploreaza acelasi joc al iluziilor.

De la arhitectura la design

Oskar Zieta a studiat arhitectura la Szczecin University of Technology din tara natala, Polonia. Din 2003, el este cercetator asociat si asistent universitar la ETH (Institutul Federal de Tehnologie) din Zurich, unde si-a continuat si studiile. Intr-un interviu acordat, in urma cu sase ani, Mariei Cristina Didero si publicat pe DomusWeb.it, Zieta a mentionat ca pasul pe taramul designului a fost influentat de dorinta de a ajunge mai rapid la rezultate concrete. “Obisnuiam sa cred ca arhitectura este o poveste fara sfarsit, fara un final fericit, un proces in continua desfasurare, iar designul era mai degraba o fraza care se incheie cu un punct.” Odata facut acest pas, a inteles si complexitatea la care poate ajunge o “fraza”. Proiectele lui se dezvolta la zona de interferenta dintre mai multe discipline, printre care bionica, sociologia si ingineria. Arhitectura ramane si ea parte din proces.

Se poate sa fi aflat eu abia de curand de studio-ul Zieta Prozessdesign, insa industria l-a remarcat demult. In 2008, taburetele gonflabile, denumite Plopp, au fost recompensate la Red Dot Award, cu premiul pentru design de produs. Nu este singurul trofeu castigat in acel an. Lui i s-au alaturat si DMY Award pentru inovatie in procesul de productie sau YDMI Award. Si nici 2008, nu este singurul an in care studio-ul s-a facut remarcat in cadrul competitiilor. Lista premiilor a crescut in anii care au urmat. Mai mult decat atat, piese ce poarta semnatura lui Zieta se regasesc printre exponatele permanente de la Centrul Pompidou din Paris, de la Pinakothek der Moderne din Munchen sau din cadrul Museum fur Gestaltung din Zurich.

Daca vrei sa afli mai multe despre universul Zieta Prozessdesign, intra pe site-ul lor oficial zieta.pl.

Foto via Zieta Prozessdesign

PUBLISHED ON 27.07.2017 TAGS: piese de mobilier zieta

more in Mood Board