ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte

Marius Bercea. (on) relatively calm dispute.

Artistul clujean Marius Bercea prezinta (on) relatively calm dispute, cea de-a treia expozitie solo gazduita de Galeria Francois Ghebaly din Los Angeles. Aceasta poate fi vizitata pana pe 14 mai 2016, iar pentru cei care nu avem ocazia sa o vedem live, online-ul ne aduce o parte din ea mai aproape. Picturile recente reprezinta o continuare a seriei Transylfornia, initiata in 2014, in perioada de aproape un an pe care artistul a petrecut-o pe Coasta de Vest a Statelor Unite, alaturi de sotia lui, Smaranda Almasan. De aceasta data, insa, artistul vine cu o perspectiva noua asupra experientelor care l-au impresionat.

personified wildness 80 x 116 cm, oil on canvas, 2015, Marius Berceapersonified wildness 80 x 116 cm, ulei pe panza, 2015, Marius Bercea

Daca Transylfornia sugereaza mai degraba ideea de contopire a doua lumi ce au impartit la un moment dat rolul de “acasa” – Transilvania si California, (on) relatively calm dispute scoate la iveala contradictiile remarcate de artist.

Tablourile aduc impreuna elemente alese parca din decoruri ce apartin mai multor scenografii. Considerata emblematica pentru viziunea artistului, utilizarea transanta a culorilor defineste si noua serie de picturi. Pastelat, crud, stralucitor sau intunecat, verdele domina de aceasta data paleta cromatica. Pe aceeasi panza, isi gasesc locul atat constructii cu o arhitectura moderna, cat si zone cu vegetatie exuberanta, astfel incat devine imposibila identificarea unui anumit spatiu geografic sau a unui anumit moment. Aceasta ambiguitate a cadrelor defineste si personajele din interiorul lor. „Identitatile sunt mai mereu fie fragmentare, fie imprecise, fie contradictorii. Intr-un decor incoerent ca spatiu si care are structura unui vast studio de productie cinematografica, in care fragmente din lumi diferite și straine unele de altele se juxtapun implauzibil, un cowboy – surfer se distinge ca <erou principal>. Care e adevarata identitate si care e masca? E un cowboy care face surf sau un surfer costumat in cowboy? Si, mai ales, mai are sens intrebarea intr-o civilizatie contemporana occidentala supusa atat de masiv proceselor de <californication> si <hollywood-izare>?”  mentioneaza criticul Bogdan Iacob despre expozitie. In lucrarile din (on) relatively calm dispute, Marius Bercea ilustreaza ceea ce ramane odata ce experientele si observatiile care le insotesc se decanteaza. Rezultatul acestui proces ofera, deopotriva, raspunsuri si intrebari.

Marius Bercea s-a nascut in 1979, la Cluj-Napoca, oras in care locuieste in prezent. Pe parcursul anilor, lucrarile lui au fost prezentate in diferite expozitii internationale, atat solo cat si de grup. Printre cele mai recente proiecte, se regasesc Young Collectors 2 – Elgiz Museum of Contemporary Art, Istanbul (2015), Hypernova – Blain|Southern, London (2014), Concrete Gardens – Francois Ghebaly Gallery, Los Angeles (2012), Remains of Tomorrow – Blain|Southern, London (2011) si Time will Tell – Chungking Project, Los Angeles (2009).

Marius Bercea, 40 x 50 cm, ulei pe panza, 2015,
40 x 50 cm, oil on canvas, 2015, Marius Bercea
Sheppards , sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, oil and spray on canvas 2016, Marius Bercea
Sheppards, sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, ulei si spray pe panza 2016, Marius Bercea
PUBLISHED ON 13.04.2016

more in Mood Board