Petocuri.ro foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe...

INSPIRATIE

Machiaje pentru primavara-vara 2018

Culorile intense sunt aplicate din abundenta pe pleoapele superioare. Clasicul smokey-eyes…

INSPIRATIE

Fusta midi integrata in tinute...

O fusta midi, cu croiala ampla si imprimeuri florale, un top…

PORTRET DE DESIGNER

Iris van Herpen. New Couture.

Am incercat sa identific, cu exactitate, prima mea amintire despre designerul…

INSPIRATIE

Machiajul cat-eyes reinterpretat

Obisnuiam sa spun, mai in gluma, mai in serios, ca am…

WE LIKE

Tinute couture. De pe catwalk...

Dupa fiecare Saptamana a Modei Haute Couture de la Paris, alegem…

WE LIKE

Super Luna albastra-sangerie

In ultima zi din ianuarie 2018, luna a oferit fotografilor toate…

INSPIRATIE

Idei simple de combinatii vestimentare...

O invitatie la un eveniment special declanseaza, aproape de fiecare data,…

Art & Design

Creaturi acvatice care iti lumineaza casa

Ce iti place mai mult: muntele sau marea? Pentru unii, e o intrebare aproape imposibila. Pentru altii, o alegere simpla. Raspunsul meu este invariabil: marea. M-a fascinat dintotdeauna. La inceput, prin povestile nemuritoare ale caror personaje fantastice traiesc de cealalta parte a granitei stabilite de suprafata ondulata a apei. Apoi, prin documentarele dedicate, prin intalnirile cu ea din fiecare vara si prin toate lucrurile pe care le inspira. Pana la urma, marea e poezie, e muzica, e film, e pictura, arhitectura, e design. Marea este si sursa de inspiratie de la care au pornit abajururile din hartie, realizate de Vasili Lights, un studio de design din Amsterdam, fondat in 2015, de Vasili Popov si Lidiya Koloyarskaya. Conform vasililights.com, a contribuit la conturarea decoratiunilor interesul lor fata de vietuitoarele din Marea Nordului, cu precadere fata de animalele bioluminescente, care emit lumina fie pentru a atrage parteneri sau pentru a comunica, fie pentru a se apara sau pentru a-si gasi hrana. Pesti, meduze, caracatite si alte creaturi marine sunt modelate din hartie perforata, indoita in triunghiuri. Formele lor ma duc cu gandul nu doar la lumea acvatica, ci si la machetele unor cladiri futuriste, un detaliu deloc intamplator daca iau in calcul faptul ca...

Inapoi Inainte
Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Manus x Machina. Moda intr-o era a tehnologiei.

Daca fotografiile de la Met Gala ti-au invadat si tie newsfeed-ul in ultima saptamana, inseamna ca te-ai familiarizat deja cu tema expozitiei pregatite anul acesta de The Costume Institute la Metropolitan Museum of Art din New York. Intitulata “Manus x Machina: Moda intr-o era a tehnologiei”, aceasta exploreaza evolutia tehnicilor si a practicilor care definesc moda haute couture si cea pret-a-porter, incepand cu secolul XIX si pana in prezent.

Una dintre piesele care au contribuit la conceptul expozitiei este rochia de mireasa din colectia Chanel Couture FW 2014/15. Fara cusaturi, tinuta pare mai degraba turnata pe corpul modelului, iar trena ei cu imprimeuri elaborate si broderii cu pietre pretioase a fost realizata atat manual cat si prin intermediul unor tehnologii noi. “Este Haute Couture fara Couture”, spunea atunci Karl Lagerfeld, conform Vogue.com. Aceasta armonie dintre traditie si tehnologie l-a impresionat pe curatorul Andrew Bolton. Privind harta modei din aceasta perspectiva, el a observat cum granitele care delimitau odata tehnicile couture de cele ale pret-a-porter-ului s-au estompat semnificativ in ultimii ani si si-a propus sa exploreze procesul indeaproape. “Manus x Machina contesta conventiile dihotomiei manual/masina si propune o noua paradigma relevanta pentru era tehnologiei in care ne aflam,” spune Bolton.

Tehnologia a jucat un rol esential in conturarea industriei modei. Un prim pas in aceasta directie a fost facut in urma cu doua secole, odata cu inventia masinii de cusut. Tot atunci s-au trasat si primele contururi menite sa separe moda lucrata manual de cea realizata prin intermediul masinilor. Astazi, nu mai vorbim despre un raport de opozitie intre cei doi termeni, ci despre o relatie de colaborare, de pe pozitii de egalitate.


Alexander McQueen

Curatorul defineste expozitia ca pe un “un hibrid al secolului XXI intre un atelier haute couture traditional si un laborator stiintific.” Aproximativ 170 de creatii vestimentare sunt prezentate in Aripa Lenham a muzeului, intr-un decor gandit ca o cladire in interiorul cladirii. Printre designerii inclusi se regasesc: Cristobal Balenciaga, Sarah Burton (Alexander McQueen), Pierre Cardin, Gabrielle “Coco” Chanel, Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli (Valentino), Christian Dior, Alber Elbaz (Lanvin), John Galliano (Christian Dior, Maison Margiela), Jean Paul Gaultier, Nicolas Ghesquiere (Balenciaga, Louis Vuitton), Hubert de Givenchy, Iris van Herpen, Marc Jacobs (Louis Vuitton), Charles James, Christopher Kane, Mary Katrantzou, Noir Kei Ninomiya, Rei Kawakubo si Junya Watanabe (Comme des Garcons), Karl Lagerfeld (Chanel), Helmut Lang, Alexander McQueen (Givenchy), Issey Miyake, Miuccia Prada, Paul Poiret, Gareth Pugh, Yves Saint Laurent (Christian Dior, Yves Saint Laurent), Raf Simons (Christian Dior), Riccardo Tisci (Givenchy) si Yohji Yamamoto.

Impartirea spatiului a fost inspirata de modul in care este prezentata moda haute couture in enciclopedia lui Diderot. Dupa mai bine de doua secole, descrierea lui nu si-a pierdut relevanta. Realizarea broderiilor, a aplicatiilor din pene, a pliseurilor sau a dantelelor reprezinta in continuare componente cheie. Lor li se adauga tehnologiile inovatoare – precum printul 3D, taierea cu laserul, imprimarea digitala – pe care designerii le-au adoptat cu incredere in colectiile couture si pret-a-porter, deopotriva. Prezentarea lor vine ca o continuare fireasca, iar impreuna alcatuiesc “spectrul de practici” care definesc designul vestimentar.

Karl Lagerfeld pentru Chanel Couture FW 2005/06

“O parte din intentia acestei expozitii este sa determine oamenii sa priveasca hainele cu adevarat – nu este vorba doar despre tehnicile manuale sau despre cele mecanizate care contribuie la realizarea modei, ci si despre conceptele incorporate intr-o piesa vestimentara,” declara Andrew Bolton, evidentiind faptul ca procesul este la fel de important si de interesant ca rezultatele lui.

Foto: Hepta.ro, Video: Youtube.com/ Met Museum

PUBLISHED ON 06.05.2016 TAGS: expozitie manusxmachina

more in Fashion Etc