ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Locuri de vizitat in vacante
Calatorii
Autor: Ioana Lovin

Cand te intorci dintr-o calatorie, “ce ti-a placut cel mai mult?” este una dintre intrebarile cu care esti adesea intampinata de catre prieteni. Pentru mine, cuvintele actioneaza ca butonul de “rewind” al unui aparat video. In cateva clipe, mi se deruleaza in minte toata experienta si mi-e imposibil sa aleg un singur lucru ca favorit. Odata cu trecerea timpului insa, amintirile se filtreaza si scot la suprafata anumite momente care ar putea contura un raspuns mai potrivit. Iata cinci dintre locurile incarcate de amintiri dragi!

1. High Line din New York City

High Line este o fosta cale ferata suspendata ce a fost transformata intr-un spatiu de promenada. Desi au trecut cativa ani de la calatoria mea la New York, bucuria de atunci nu s-a estompat. Dupa ce am vizitat cartierul Chelsea, am urcat aici pentru un moment de respiro. Sa stai in iarba la cativa metri de ferestrele etajului 2 al cladirii de langa tine e ceva inedit. Cu o lungime de doi kilometri, High Line te invita sa descoperi orasul dintr-o alta perspectiva. Am acceptat invitatia.

vacanta (8)

vacante (4)

2. Centrul vechi din Piran (Slovenia)

Desi am ajuns intamplator aici, locul a devenit una dintre cele mai dragi destinatii de vacanta. Cateva minute cu autobuzul din Portoroz, te poarta intr-un loc MAGIC. Desi este o expresie pe care evit sa o folosesc, in cazul orasului Piran, aceasta nu este deloc un cliseu. Strazile inguste par sa duca toate spre mare. Cu o arhitectura medievala si panorame ce imbina cele mai frumoase tonuri de albastru, orasul transforma pe oricine intr-un bun fotograf. De la catedrala Sfantul Gheorghe la zidurile fortificate menite sa protejeze orasul cu secole in urma si pana la Piata Tartini… orice cadru ai alege, imaginea este menita sa captiveze privitorul.

vacante (3)

vacanta (7)

3. Thousand Islands (S.U.A. si Canada)

Mai exact 1864 de insule situate pe raul Saint Laurence, la granita dintre Statele Unite si Canada. Calatoria cu vaporul include in traseu o parte dintre ele, cele mai multe locuite. Unele au case incapatoare, inconjurate de paduri, iar altele sunt atat de micute incat pentru proprietari “tu ce ai lua cu tine pe o insula pustie?” nu mai presupune doar un exercitiu de imaginatie.

vacante

vacante (6)

4. Orasul Arundel (Marea Britanie)

Daca planuiesti o vacanta la Londra, rezerva-ti o zi pentru o excursie la Arundel. Este la doar 30 de kilometri distanta. Castelul Arundel, raul Arun, casele cochete cu flori, puburile vechi, piatetele transformate in scena de spectacol, dealurile inverzite, lebedele, iepurii, ratele salbatice… Arundel este locul in care am mutat intamplarile povestilor nemuritoare citite in copilarie.

arundel

arundel 3

arundel (2)

5. Zona parcului Cetatii din Sibiu

Acum, cand scriu textul, ma aflu la Sibiu. Este orasul meu natal, iar farmecul lui medieval creste exponential cu fiecare amintire ce ma leaga de el. Sunt multe locuri dragi aici. Astazi am sa aleg doar unul dintre ele.

Pe parcursul fiecarui drum cunoscut pe care il strabat exista un moment, cu putin inainte de destinatie, in care am deja sentimentul de “Gata! Am ajuns”. In copilarie, cand mergeam din cartierul unde locuiam cu parintii la casa bunicii, sentimentul se declansa in fata zidurilor de aparare de pe strada Spitalelor (astazi Corneliu Coposu). Treceam prin pasajul de langa Turnul Gros ce gazduieste Sala Thalia si ajungeam in Parcul Cetatii, la doar cateva minute de bunica. Zidul delimiteaza orasul vechi de cel nou. In copilarie, trecerea lui simboliza pentru mine inceputul weekendului.

In amintiri, zona aceasta a orasului este intotdeauna verde si luminoasa. Cu toate acestea, cele mai recente fotografii de aici sunt surprinse intr-o zi noroasa de decembrie.

12_sibiu

11_sibiu

Tu ce locuri ai include in top?