INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Interviu: Loredana Salcianu despre Vintage Room

Interviu: Loredana Salcianu despre Vintage Room

Daca ai avut vreodata ghinionul de a rata cele mai vandute sandale Marc Jacobs sau rochiile Lanvin, Gucci, Moschino sau gentile – statement de la Chloe, Prada, Balenciga sau Gucci, aiocazia de a regasi aceste produse la Vintage Room!

Vintage Room se recomanda ca singurul magazin de imbracaminte si accesorii vintage autentice existent la ora actuala in Romania. Are o selectie generoasa de piese de design care ne-au atras atentia atunci cand i-am calcat pragul, asa ca am decis sa aflam mai multe despre acest spatiu relativ nou in Bucuresti de la Loredana Salcianu, unul dintre proprietarii Vintage Room.

Cum ti-a venit ideea de a deschide un magazin vintage in Bucuresti si de unde te-ai inspirat pentru a o materializa?

Ideea de a deschide un magazin vintage in Bucuresti exista de ceva timp si asta pentru ca sunt pasionata de arta si frumos in general. S-a materializat insa abia acum un an, cand am hotarat sa-mi iau inima in dinti si sa pornesc la drum, alaturi de un partener care a mai lucrat in domeniu. Ne-am inarmat cu multa rabdare si optimism. Au urmat zile si nopti de documentare si numeroase calatorii in afara tarii. La ora actuala, Vintage Room este singurul magazin de profil din Romania.

Ce aduce Vintage Room nou pe piata de vintage din Romania?

Vintage Room ofera clientilor posibilitatea de a valorifica articole de moda originale, atat pentru barbati cat si pentru femei, in regim de consignatie, pentru un comision care se percepe in momentul vanzarii produsului. Totodata oferim asistenta personala, garantarea autenticitatii produselor si spa pentru genti. Iar pentru cei care sufera din cauza lipsei de timp liber, magazinul nostru online le sta la dispozitie.

Cum privesc romanii termenul de vintage? Crezi ca este corect inteles si abordat?

Din pacate, in Romania, termenul de vintage este asociat cu cel de second-hand, dar intr-o acceptiune mai larga si total eronata. De ce zic asta? Pentru ca insusi cuvantul vintage este un termen generic pentru haine, fie noi, fie la mana a doua, dar care dateaza dintr-o era anterioara. Astfel, hainele produse inainte de 1920 au denumirea de antichitati, iar cele dintre 1920 si 1960 sunt considerate vintage. Cele de dupa 1960 fac parte deja din categoria contemporana si care se gasesc in magazinele second-hand de la noi din tara. Nu cred ca vom vedea vreodata, o piesa vintage autentica, gen Chanel, in aceste magazine.

Ce branduri propune Vintage Room si ce piese statement putem gasi aici?

Vintage Room propune o selectie variata de branduri, incepand cu Alberta Ferretti, Burberry, Chanel, Cartier, Dior si terminand cu Ermenegildo Zegna – Biblia noastra zilnica. Majoritatea produselor din magazin sunt piese statement, care impresioneaza atat prin unicitate, cat si prin poveste. De exemplu, am aflat recent ca o piesa de prin anii 1970, care se gaseste la noi in magazin, se afla in acest moment si in Muzeul Gucci din Milano. Tin sa precizez aici, faptul ca, produsele comercializate de noi, nu se mai gasesc in nici un magazin din tara si de asemenea nu vindem doua produse de acelasi fel.

Cum descoperi si cum faci selectia pieselor pe care le aduceti in magazin? Banuiesc ca multe dintre ele au povesti interesante…

Selectia produselor se face dupa o lista de criterii atent stabilite. In primul rand, trebuie sa treaca examenul autenticitatii, eventual sa detina card sau holograma. In al doilea rand, trebuie sa se afle intr-o conditie foarte buna sau chiar excelenta. Apoi, cel mai important lucru e faptul ca alegem doar piese care transmit un mesaj si despre care am putea spune cu usurinta ca pot “imbraca” o persoana, la figurat bineinteles.

Dat fiind ca exista multe “asa-zise” produse vintage pe piata, ai intampinat dificultati in a pozitiona magazinul ca fiind unul de vintage autentic? Sunt oamenii inca sceptici inainte de a achizitiona?

Oameni sceptici vor exista intotdeauna. Secretul consta in pasiunea si placerea cu care lucram vizavi de oameni. Toti cei care ne trec pragul sunt primiti cu un zambet, o vorba buna si un ceai cald. Noi ne imprietenim cu ei, iar ei sunt sedusi de parfumul produselor…

Care e cea mai memorabila piesa vintage pe care ai descoperit-o?

As mentiona aici doua piese memorabile: un ceas Cartier Vermeille 925 Tank si o geanta Hermes din perioada 1950-1960.

Care este perioada ta preferata pentru imbracaminte si accesorii vintage? Care epoca din istorie crezi ca a fost cea mai prolifica pentru a alimenta moda din ziua de azi?

Ador moda anilor ’50 pentru gratie si rafinament, pentru talia bine evidentiata, pentru rochiile si fustele ample, pentru feminitatea absoluta, pentru Coco si Brigitte… Cea mai prolifica epoca din istorie, care ar putea alimenta moda din ziua de azi a fost, cu siguranta, Epoca Moderna.

Iti mai amintesti de prima piesa vanduta ?

Imi amintesc de prima piesa vanduta de parca ar fi fost ieri, tocmai pentru ca a fost un model deosebit: o geanta Gucci cu maner si inchizatoare din bambus de prin anii ’50.

Ce ai sfatui pe cineva care doreste sa poarte vintage? Cum ar trebui sa abordeze piesele, unde ar trebui sa caute produse vintage autentice? Style tips pentru a incorpora o piesa vintage in garderoba?

O piesa vintage bine aleasa face diferenta! Produsele vintage autentice se gasesc doar in magazinele de specialitate si eventual in cadrul licitatiilor organizate de persoane specializate in aceste domeniu.

Uimitor e faptul ca o piesa vintage nu se demodeaza niciodata si nici nu vei avea de suportat vreodata jena, ca la un eveniment, sa mai fie o persoana imbracata la fel. O jacheta vintage cu aplicatii de paiete sau margele colorate, un tricou basic, neutru si o pereche de jeansi cu boyfriend’s cut vor face intotdeauna deliciul asistentei. Adauga un plic vintage din piele de piton si vei fi de neuitat!

Foto: vintageroom.ro

PUBLISHED ON 29.02.2012

more in Newsroom