Petocuri.ro foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe...

RED CARPET

Deschiderea Festivalului de la Cannes...

Uma Thurman, Monica Bellucci, Julianne Moore, Noamie Harris, Jessica Chastain si…

ART & DESIGN

Sticle de plastic transformate in...

Despre fascinatia mea pentru tehnologia imprimarii 3D, v-am mai povestit. Despre…

INSPIRATIE

The SEA and her lover

Colectia ATU Body Couture primavara-vara 2017 este inspirata de mare –…

WE LIKE

Camasa alba de vacanta. Episodul...

A trecut un an de cand Noemi Meilman, Alina Rachieru de…

RED CARPET

Met Gala 2017

Metropolitan Museum of Art din New York a gazduit aseara Met…

ART & DESIGN

Spotlight

Serile weekendului trecut au fost despre Spotlight 2017. Intre 20 si…

TINUTA SAPTAMANII

Zoe Saldana, intr-o rochie Emilio...

Imi plac franjurile datorita formelor nelimitate in care modifica designul unei…

Inspiratie

O arhitecta pe taramul prajiturilor

Biomimetismul, diagrama Voronoi sau triangulatia nu sunt tocmai termeni pe care i-as fi asociat vreodata cu arta culinara. Asta pana de curand, cand i-am intalnit printre sursele de inspiratie la care apeleaza Dinara Kasko atunci cand concepe designul unei prajituri. Uneori, porneste de la un element din natura. Alteori, dezvolta totul in jurul unor forme geometrice. Nascuta in Ucraina, Dinara Kasko a studiat arhitectura si design, domenii in care a profesat timp de cativa ani. Si-a descoperit pasiunea pentru cofetarie in propria bucatarie, experimentand la inceput cu deserturi simple. A urmat, apoi, cursuri de specialitate si, treptat, schimbarea de cariera a devenit iminenta. Cu toate acestea, cunostintele acumulate in facultate si in anii care au urmat nu au fost lasate deoparte, ele se reflecta in modul in care abordeaza, astazi, meseria de chef cofetar. Prajiturile ei amintesc in permanenta de prima dragoste, arhitectura. "Am hotarat de la inceput ca vreau sa vin cu ceva nou in domeniul cofetariei. Am realizat ca aspectul este la fel de important ca gustul si am incercat sa modelez propriile forme si sa le printez 3D. Mi-a placut rezultatul obtinut," povesteste ea pe site-ul personal. De altfel, o parte dintre formele din silicon concepute sunt produse astazi in ma...

Inapoi Inainte

H&M Conscious Exclusive ’17. Natalia Vodianova.

H&M lanseaza in aprilie colectia Conscious Exclusive 2017, a carei imagine este topmodelul Natalia Vodianova. Editia din acest an este marcata de utilizarea unui nou material sustenabil, un poliester obtinut prin reciclarea deseurilor, denumit BIONIC®. Totodata, este pentru prima oara cand creatiilor feminine li se alatura si piese vestimentare pentru barbati si copii.

natalia vodianova hm conscious exclusive 2017 ilustratie

„Sunt mandra sa apar in campania Conscious Exclusive pentru H&M. Este extraordinar sa observam progresele in materie de tesaturi sustenabile, care deschid calea catre un viitor mai durabil in domeniul modei”, a declarat Natalia Vodianova. In imagini, topmodelul poarta una dintre piesele cheie ale celei de-a sasea colectii Conscious Exclusive. Este vorba despre o rochie diafana, roz pudrat.

„Pentru echipa de design a H&M, colectia Conscious Exclusive din acest an ofera ocazia de a aduce la viata visurile si simturile umane si de a realiza piese speciale. Inspiratia colectiei consta in modul prin care un material se simte si arata, iar rezultatul este transpus atat in piese vestimentare, cat si in accesorii sau broderii. Suntem deopotriva mandri de faptul ca putem arata cat de multe se pot realiza cu materiale sustenabile. Piesa de rezistenta a colectiei de anul acesta, rochia plisata delicata, din BIONIC®, reprezinta o incantare pentru toate simturile”, a declarat  Pernilla Wohlfahrt, director de design si creatie la H&M.

Conform H&M, o proportie de 20% din intreaga gama de articole ale brandului este realizata din materiale mai sustenabile (2015), scopul fiind cresterea acestei proportii in fiecare an. Compania reprezinta unul dintre cei mai mari utilizatori din lume de poliester reciclat si unul dintre cei mai puternici cumparatori de bumbac organic. Obiectivul pentru bumbac este ca acesta sa provina in proportie de 100% din surse sustenabile pana in anul 2020.

Moda este una dintre cele mai poluante industrii din lume, astfel incat practicile sustenabile din partea jucatorilor ei si, desigur, si din partea consumatorilor, reprezinta o necesitate. In comparatie cu ritmul alert al industriei si efectele negative pe care le are asupra mediului, vorbim inca de pasi marunti, dar importanti, in directia sustenabilitatii si a reciclarii. Dincolo de companii, si noi putem fi parte din schimbare. Sa investim in piese pe care le vom purta cu adevarat, mai mult decat un sezon, sa donam ceea ce doar ocupa spatiu in dulapul nostru, dar poate fi de folos altei persoane, si sa reciclam ceea ce este mult prea deteriorat reprezinta pasi cu care putem contribui la o moda mai sustenabila.

Foto: H&M

PUBLISHED ON 08.02.2017 TAGS:

more in Newsroom