INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Cenusareasa. Magie & Moda

Cenusareasa. Magie & Moda

La o distanta de 65 de ani de la premiera animatiei realizate de Studiourile Disney, basmul „Cenusareasa” revine in atentia publicului intr-o forma vizuala uimitoare. Distribuit de Forum Film Romania, filmul „Cenusareasa / Cinderella” va avea premiera in cinematografe pe 13 martie 2015, proiectat atat in varianta subtitrata, cat si in cea dublata.

„Cenusareasa” s-a bucurat de o echipa de renume pentru design si costume, din care a facut parte Sandy Powell. Detinatoare a trei premii Oscar, Powell este cunoscuta pentru costumele concepute pentru productii precum „Far From Heaven”, „The Young Victoria”, „Shakespeare in Love” si „The Aviator”. Pentru Powell, sansa de a lucra la un film in care personajele centrale sunt femei puternice a fost una irezistibila. Ea a lucrat indeaproape cu designerul de productie Dante Ferretti, iar faptul ca s-au aflat pe acelasi platou de filmare le-a fost util pentru a se coordona. Powell a dorit ca hainele purtate de personaje sa nu fie inspirate de stilul secolului al XIX-lea, ci sa fie apropiate de anii ’40. Planurile pentru realizarea lor au inceput cu doi ani inainte ca primele cadre sa fie filmate, iar culorile vii fac diferenta dintre personajele pozitive si cele negative.

„In primul rand trebuie sa intelegi scenariul. N-ai cum sa creezi un costum daca nu stii contextul in care va aparea pe ecran. Am dorit ca tonul sa fie cel de basm. Povestea se petrece in jurul anului 1830, dar este bine sa ai licenta artistica de a face cum consideri ca este potrivit pentru personaje. Sunt stiluri diferite, influente diferite pentru fiecare personaj si grup de personaje”, povesteste Sandy Powell.

CINDERELLA

Powell a refuzat ca Ella sa fie imbracata in zdrente, asa cum o stiu multi din desenele animate. Ella poarta o rochie care ii aduce aminte de vremurile cand era fericita alaturi de tatal ei, in stilul anilor ’20, cu imprimeuri florale, care se deterioreaza cu trecerea timpului. Rochia in care Cenusareasa isi face intrarea dramatica la bal a avut nevoie de multe luni pentru a fi pregatita de Powell si de echipa ei, din cauza modelelor diferite si a probelor nenumarate. „Ella nu doar danseaza, dar trebuie sa fuga de la bal in aceasta rochie”, explica Powell, “iar rochia este construita in asa fel incat, chiar daca este voluminoasa, este foarte echilibrata.”

CINDERELLA

Cate Blanchett, care a colaborat cu Powell si la filmul „The Aviator”, a avut parte de o multime de rochii extraordinare. „Am vrut sa te intimideze atunci cand o vezi, iar Cate are o tinuta eleganta. Este visul oricarui designer sa lucreze cu ea. Sunt foarte putine actrite carora le poti da orice rochie si sa arate incredibil”, marturiseste Powell. „Ne-am inspirat din stilul anilor ’40, Marlene Dietrich si Joan Crawford, femei pe care le admiram si astazi, care aveau mister si eleganta”, povesteste Blanchett. Pantofii purtati de Mama Vitrega sunt din colectia lui Salvatore Ferragamo.

CINDERELLA

CINDERELLA

Regizat de actorul nominalizat la Oscar, Kenneth Branagh, („Thor,” „Hamlet”) si cu o distributie ce reuneste actori precum Cate Blanchett (detinatoare a doua premii Oscar), Lily James („Downton Abbey”), Richard Madden („Game of Thrones”) si Helena Bonham Carter, de asemenea nominalizata la Oscar, filmul „Cenusareasa” este produs de Simon Kinberg („X-Men: Days of Future Past,” „Elysium”), Allison Shearmur („The Hunger Games: Mockingjay, Part 1”) si David Barron („Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1”), cu Tim Lewis („Edge of Tomorrow”) ca producator executiv. Scenariul este semnat de Chris Weitz („About a Boy,” „The Golden Compass”).

Foto si info: Forum Film Romania

PUBLISHED ON 04.03.2015

more in Fashion Etc