INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Centru de reflectie pentru istorii suspendate – de la Venetia la un click distanta

Centru de reflectie pentru istorii suspendate – de la Venetia la un click distanta

'Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare', una dintre expozitiile ce reprezinta Romania la Bienala de la Venetia, poate fi vizitata de acum si virtual. Prin intermediul unei experiente captivante, website-ul reflectioncenterforsuspendedhistories.com isi propune sa ofere celor interesati posibilitatea de a aprofunda temele analizate de artisti si curator.

Vizitatorii pot alege intre trei modalitati virtuale de a vizita expozitia si de a citi lucrarile prezentate:

– The Obsession with Art History
– The Imaginative Parcours of Knowledge 
– Chronology-Invisibility-Afterlife

Expozitia “Centru de reflecţie pentru istorii suspendate. O incercare”, curatoriata de Anca Mihulet, va fi deschisa la Venetia pana pe  24 noiembrie. Desfasurat sub forma unei institutii temporare – un centru-pilot pentru reflectia si analiza relevantei istoriei artei si a vizualitatii, proiectul este gazduit de „Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, aflata in Palazzo Correr (Campo Santa Fosca).

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Gandul captiv in Smoking Room, simulacrul camerei de aur a reginei Maria a Romaniei din instalatia Oliviei Mihaltianu

Lumea iluzorie a emotiilor si experientelor contrafacute, evaluata de Apparatus 22 in Portraying Simulacra


Frica indusa de filmul Fire-Followers al Karolinei Bregula – un comentariu asupra necesitatii de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi

Suspendarea in timp si spatiu a unei posibile miscari, discutata de Adi Matei in animatia Bird in a Room

Interviurile care examineaza modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale filmate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu – Filme Postale

Instalatia sanitara pe care Sebastian Moldovan o prezinta ca pe un element pseudo-arhitectural, ca pe un semn al locuirii

Toate acestea sunt elemente de actionare, de luare in posesie a unui spatiu care trebuie folosit atat pentru operele de arta, cat si pentru vizitatori. Astfel, privitorului i se ofera, de-a lungul intregului parcurs expozitional, un spatiu personal generos, care capata in plus caracteristicile ascunzatorii perfecte.

Descopera experienta virtuala a proiectului aici!

Foto si info via echipa Centrul de reflectie pentru istorii suspendate

PUBLISHED ON 04.10.2013

more in Newsroom