Centru de reflectie pentru istorii suspendate – de la Venetia la un click distanta
'Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare', una dintre expozitiile ce reprezinta Romania la Bienala de la Venetia, poate fi vizitata de acum si virtual. Prin intermediul unei experiente captivante, website-ul reflectioncenterforsuspendedhistories.com isi propune sa ofere celor interesati posibilitatea de a aprofunda temele analizate de artisti si curator.
Vizitatorii pot alege intre trei modalitati virtuale de a vizita expozitia si de a citi lucrarile prezentate:
– The Obsession with Art History
– The Imaginative Parcours of Knowledge
– Chronology-Invisibility-Afterlife
Expozitia “Centru de reflecţie pentru istorii suspendate. O incercare”, curatoriata de Anca Mihulet, va fi deschisa la Venetia pana pe 24 noiembrie. Desfasurat sub forma unei institutii temporare – un centru-pilot pentru reflectia si analiza relevantei istoriei artei si a vizualitatii, proiectul este gazduit de „Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, aflata in Palazzo Correr (Campo Santa Fosca).
In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.
Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan – alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.
Gandul captiv in Smoking Room, simulacrul camerei de aur a reginei Maria a Romaniei din instalatia Oliviei Mihaltianu
Lumea iluzorie a emotiilor si experientelor contrafacute, evaluata de Apparatus 22 in Portraying Simulacra
Frica indusa de filmul Fire-Followers al Karolinei Bregula – un comentariu asupra necesitatii de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi
Suspendarea in timp si spatiu a unei posibile miscari, discutata de Adi Matei in animatia Bird in a Room
Interviurile care examineaza modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale filmate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu – Filme Postale
Instalatia sanitara pe care Sebastian Moldovan o prezinta ca pe un element pseudo-arhitectural, ca pe un semn al locuirii
Toate acestea sunt elemente de actionare, de luare in posesie a unui spatiu care trebuie folosit atat pentru operele de arta, cat si pentru vizitatori. Astfel, privitorului i se ofera, de-a lungul intregului parcurs expozitional, un spatiu personal generos, care capata in plus caracteristicile ascunzatorii perfecte.
Descopera experienta virtuala a proiectului aici!
Foto si info via echipa Centrul de reflectie pentru istorii suspendate